واکنش کنعان به محکومیت قطعنامه آمریکا علیه ایران در نشست ECOSOC.


ساعت: 00:57
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1917935

سخنگوی وزارت امور خارجه قطعنامه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در نشست 23 دسامبر شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد (ECOSOC) را محکوم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر خانانی سخنگوی وزارت امور خارجه تصویب قطعنامه غیراجماعی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در اجلاس شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد (ECOSOC) را امری سیاسی دانست. اقدام بدون مجوز قانونی برخلاف منشور و ایجاد رویه غلط در این سازمان بین المللی و این اقدام دولت آمریکا را به شدت محکوم کرد.



سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: ایران در ده سال گذشته (از سال 1390) به مدت دو دوره و در انتخابات سال گذشته با حداکثر آرا (1390) عضو کمیسیون وضعیت زنان بوده است. 43 رای “مخالف” از 54 عضو ECOSOC) برای سومین بار این موسسه را تصاحب کرد. این اقدام مغرضانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، تلاشی برای تحمیل مطالبات سیاسی یکجانبه و نادیده گرفتن روند انتخابات در نهادهای بین المللی است.

سخنگوی آژانس دیپلماسی اعلام کرد؛ سلب عضو قانونی در کمیسیون وضعیت زنان بدعت سیاسی، بی اعتبار کردن این سازمان بین المللی و ایجاد رویه یک جانبه برای سوء استفاده های آتی از نهادهای بین المللی است. و مضحک است که رژیم جعلی اسرائیل با سوابق سیاه جنایات سازماندهی شده علیه مردم مظلوم فلسطین، با حمایت ایالات متحده، یکی از اعضای کمیسیون وضعیت زنان محسوب شود.

کنعانی با اشاره به تلاش های گسترده و طولانی مدت آمریکا برای بی ثبات کردن ایران و نقش این کشور در نقض فاحش حقوق ملت ایران، تصریح کرد: دولتی که خود ناقض بزرگ حقوق ملت ایران است. و جامعه زنان و از ابتدای انقلاب اسلامی ایران از اقدام خصمانه علیه حقوق و منافع مردم ایران دریغ نکرد، اکنون چگونه می تواند ادعای حمایت از حقوق زنان ایرانی را داشته باشد؟ بی تردید آمریکا نمی تواند با اعمال تحریم های چند دهه ای یکجانبه با باج خواهی از جمهوری اسلامی ایران، نقض گسترده حقوق ملت و به ویژه زنان در ایران را بپوشاند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران در چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی در عرصه پیشرفت زنان داشته است و بدیهی است که زنان ایرانی در مسیر پیشرفت و پیشرفت مبتنی بر ادامه خواهند بود. ارزش های اسلامی ایرانی

کنعانی در نهایت گفت؛ از 25 کشور عضوی که به طرق مختلف از این قطعنامه حمایت نکردند و به آن رای ندادند تشکر می کنیم و بدون شک اقدامات آمریکا از نظر ملت بزرگ ایران و در دادگاه محکوم و غیرقابل قبول است. از قضاوت وجدان های بیدار و حکومت های مستقل جهان.

دیدگاهتان را بنویسید