ورود زباله های مجتمع دامپروری دنا به رودخانه بشار ممنوع شد+عکس


ساعت: 16:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896924

در پی پیگیری رسانه ای در خصوص خطرات ورود فضولات دامی دنا به رودخانه بشار با حضور مدیران شهرستان دنا در این مجموعه، ورود فضولات دامی دنا به رودخانه بشار ممنوع شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، ویدئویی از ورود فضولات دامی دانا به رودخانه بشار در فضای مجازی منتشر شده است که باعث آلودگی رودخانه و به خطر افتادن سلامت مردم می شود.

همچنین پیش از این گاوداری دنا در مجاورت روستای سرتنک از توابع بخش مرکزی شهرستان دنا مشکلاتی را برای اهالی روستاهای سرتنگ توت نده، ساران و دلی توت نده ایجاد کرد که باعث مهاجرت بسیاری از اهالی شد. این روستاها به شهر .

پس از اعلام این مشکل از سوی صبح زاگرس به رسانه ها، مدیران ادارات شهرستان دانا از جمله شهردار مرکزی، اداره محیط زیست شهرستان، آبفای منطقه ای شهرستان، شبکه بهداشت و درمان شهرستان، جهاد کشاورزی شهرستان اداره دامپزشکی شهرستان، مدیرعامل شرکت دامپروری و کشاورزی یاسوج (مزرعه گاو سرتنگ توت نده)، شورای اسلامی بخش مرکزی، کارشناس فنی بخشداری و دهیار از وضعیت گاوداری سرتنگ توت نده به صورت میدانی بازدید کردند. و جلسه اضطراری در ساختمان اداری مجتمع گاوداری به دلیل اهمیت مشکل تشکیل شد.


4dccfa48 b95c 412f 8fdf 514e826bd68c خبر خاکستری

شعبانی فرماندار مرکزی دنا در این خصوص با اشاره به ورود فاضلاب و پساب مجتمع دامداری سرتنگ توت نده به رودخانه بشار گفت: با توجه به گزارشات دریافتی و اینکه سلامت مردم در اولویت است. با توجه به اینکه طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی هر گونه اقدامی که برای تشخیص تهدید سلامت عمومی ممنوع باشد، تصمیم گرفته شد تا اطلاع ثانوی از ورود فاضلاب و فاضلاب به رودخانه بشار جلوگیری و مشکل موجود با مجتمع دامپروری توت ناده.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد ادارات محیط زیست، بهداشت، دامپزشکی و آب منطقه ای در اسرع وقت آزمایش های لازم را برای تعیین میزان آلودگی و همچنین مراحل قانونی لازم انجام و گزارش دهند. موضوع را به بخشداری مرکزی جهت اتخاذ تصمیم فرماندار شهرستان دانا اعلام می کند.

فرماندار مرکز شهرستان دانا گفت: به منظور حفظ سلامت مردم مقرر شد آزمایشات به صورت دوره ای و مستمر توسط ادارات مربوطه جهت پایش و جلوگیری از ورود سموم به رودخانه انجام شود و نتایج آن به صورت دوره ای اعلام و به استانداری ارسال می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید