ورود سامانه بارشی و آغاز بارش باران و برف از چهارشنبه / نفوذ مجدد توده هوای سرد و کاهش دما در آخر هفته

ساعت: 09:51
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802883

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی و آغاز بارش باران و برف، وزش باد از روز چهارشنبه در کشور خبر داد و اعلام کرد: از امروز تا اواسط چهارشنبه در شمال غرب و غرب کشور هوا سرد و در دیگران. در برخی نقاط افزایش تدریجی دما پیش بینی می شود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از امروز تا اواسط چهارشنبه هفته جاری برای اکثر نقاط کشور آسمان صاف و پایدار پیش بینی می شود که افزایش غلظت آلاینده ها و کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت مانند کرج، تهران، اراک و … اصفهان.هوا کم میشه

امروز و فردا در ارتفاعات استان آذربایجان غربی بارش پراکنده خواهیم داشت و بعدازظهر چهارشنبه با موج دوره ای در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش های پراکنده خواهیم داشت.

از اواسط چهارشنبه هفته جاری با ورود سامانه بارشی از غرب کشور به سمت غرب و رشته کوه های البرز و همچنین زاگرس مرکزی بارش ها به تدریج آغاز می شود.

پیش بینی می شود روز پنجشنبه سامانه بارشی در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شمال فارس، جنوب فارسستان، شرق آذربایجان، غرب آذربایجان و کردستان، کوه های البرز مرکزی، شمال فارس، جنوب فارس، غرب آذربایجان و کردستان گسترش یابد. و کوه های آلبورگ، بادهای شدید موقت. همچنین در سایر نقاط شمال غرب و غرب کشور، دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور بارش های کوتاه مدت و وزش باد شدید موقتی وجود دارد.

بارش ها روز جمعه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز، در مناطق شمال شرق و با شدت کمتر در شمال غرب ادامه دارد.

از امروز تا چهارشنبه در غرب و شمال غرب کشور هوای سرد خواهیم داشت و در سایر نقاط کشور افزایش تدریجی دما بین 3 تا 5 درجه پیش بینی می شود.

روز پنجشنبه با ورود توده هوای سرد به غرب و جنوب غرب کشور و روز جمعه در نیمه شمالی کشور 4 تا 6 درجه کاهش دما پیش بینی می شود.

روز چهارشنبه بخش هایی از غرب و جنوب غرب به طور موقت وزش باد شدید خواهد بود که در مناطق گرد و خاک دور از انتظار نیست. این شرایط برای روز پنجشنبه در مناطق مرکزی، شرق و شمال شرق و روز جمعه در دامنه های شرقی، جنوب شرقی و جنوبی البرز پیش بینی می شود.

دریای خزر روزهای پنجشنبه و جمعه، نیمه غربی خلیج فارس در روز پنجشنبه و خلیج فارس و تنگه هرمز در روز جمعه مواج است.

آسمان تهران امروز صاف و غبارآلود پیش بینی می شود و فردا نیز این وضعیت به همین منوال خواهد بود. بیشینه و کمینه دمای پایتخت امروز ۱۱ و صفر درجه خواهد بود.

امروز بندرعباس با حداکثر دمای 20 درجه سانتیگراد گرمترین و ارومیه با حداکثر دمای صفر درجه سانتیگراد سردترین استان کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید