ورود نهاد ریاست جمهوری به ماجرای حاشیه ساز حسن یزدانی؟

ورود نهاد ریاست جمهوری به ماجرای حاشیه ساز حسن یزدانی؟

چند روزی است که بحث مبلغ قرارداد حسن یزدانی با صنایع مازندران داغ شده است. دارنده مدال طلای جهان و المپیک قرارداد خود را در سازمان لیگ کشتی به ثبت رساند.

مبلغ این قرارداد یک میلیارد تومان است یا 800 میلیون تومان؟ برای 10 دقیقه یا 30 دقیقه؟ آیا این رقم برای یک کشتی گیر قراردادی منطقی است یا خیر؟ اینها پرسش ها و ابهاماتی است که موجب شده تا نظرات و دیدگاه های متفاوتی مطرح شود. مهمتر از همه اینها اتفاقاتی است که پس از امضای قرارداد حسن یزدانی در لیگ کشتی رخ داد.

در اینکه حسن یزدانی یکی از گران قیمت ترین مبارزان ایران است شکی نیست اما سوال این نیست که او بابت قراردادش 800 میلیون یا یک میلیارد تومان دریافت کرده است؟ موضوع اصلی کناره گیری علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی از سمت حمایت از حسن یزدانی است.

این شبهات در مورد قرارداد یزدانی در سال گذشته با تیم فولاد ذوب آمل مطرح شد. شایعه شده بود که او 300 میلیون تومان دریافت کرده اما حتی یک کشتی هم برای این تیم نخریده است که البته بابک بهمنی، مدیرعامل باشگاه فولادین ذوب این موضوع را تکذیب کرد و در 30 دی 1400 در گفت و گو با تسنیم گفت: .: «حسن یزدانی با ما قرارداد سفید امضا کرد. و زمانی که او نتوانست برای ما بجنگد، هیچ پولی در لیگ دریافت نکرد.”

با این حال، علیرضا دبیر سال گذشته به شدت از حسن یزدانی حمایت کرد که در مورد مبلغ قرارداد او تردید وجود داشت. همان چیزی که یزدانی امسال در رگبار انتقاد از آن دوری کرد!

ضمن اینکه تا چند هفته پیش حتی شنیده می شد که منشی از حسن یزدانی برای عقد قرارداد با تیم های لیگ برتری حمایت نمی کند و حتی در 19 مهرماه خبرهایی مبنی بر بی تیمی و محرومیت یزدانی از لیگ به گوش می رسید. لیگ که خیلی ها می دانستند به خاطر تاثیر مصاحبه تند پدر حسن علیه رئیس فدراسیون کشتی است. در نهایت مشخص می‌شود که تماس‌های ریاست‌جمهوری، منشی را از سمت خود برکنار کرده و به عقد قرارداد یزدانی منجر شده است.

حالا با اینکه یزدانی بالاخره توانست قراردادش را امضا کند اما هجوم انتقادها به قراردادش و سکوت منشی در این زمینه عجیب و قابل تامل است.

بیست و دومین دوره لیگ برتر کشتی آزاد جام یادگار امام (ره) از 31 مهرماه آغاز می شود. تیم تاکستان پتروپالاش لهستان طبق برنامه در دو دیدار رفت و برگشت در گروه A به مصاف تیم نیروی زمینی می رود که تیم صنایع مازندران در گروه B با ستارگان ساری، شهدای ساری و مقاومت البرز همگروه است.

دیدگاهتان را بنویسید