وزنه برداران زن ایرانی خیلی فراتر از حد انتظار و خیلی سریع رشد کرده اند


ساعت: 02:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916778

تاکنون وزنه برداری در برنامه بازی های المپیک 2028 قرار نگرفته و حذف شده است

نایب رئیس اول فدراسیون جهانی وزنه برداری گفت: زنان و وزنه برداران ایرانی را خیلی دوست دارم. هدف من همچنان کمک به وزنه برداران ایرانی و البته همه وزنه برداران زن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، اورسولا پاپاندرها، نایب رئیس اول فدراسیون جهانی وزنه برداری از علاقه خود به رشد بانوان ایرانی و سطح برگزاری مسابقات در این رشته در کلمبیا گفت.

اورسولا پاپاندرجا، نایب رئیس اول فدراسیون جهانی وزنه برداری درباره کیفیت مسابقات قهرمانی جهان که در کلمبیا برگزار می شود، گفت: فکر می کنم کمیته میزبان کلمبیا تمام تلاش خود را می کند تا مسابقات به بهترین شکل برگزار شود. اگرچه در شرایط اقتصادی کنونی مشکلات زیادی برای برگزاری یک رویداد با استانداردهایی که انتظار داریم وجود دارد، اما خوشحالم که در مرحله اول انتخابی المپیک اینجا هستیم. البته من برای قضاوت اینجا نیستم، بلکه برای شرکت و حمایت از ورزشکاران آمده ام.

وی در مورد کشورهای مدال گفت: تشخیص اینکه کدام کشورها در کدام رده قویتر هستند دشوار است. در این رقابت ها همه تیم های کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی حضور پررنگی داشتند اما نکته جالب از نظر من این است که کشورهای مختلفی را روی سکو می بینیم. بر خلاف انتظار، برخی از کشورهای مدعی شانسی برای مدال ندارند و البته اقدامات ضد دوپینگی دلیل تنوع مدال آوران است.

نایب رئیس اول فدراسیون جهانی وزنه برداری در خصوص بانوان وزنه بردار ایرانی اظهار داشت: می دانید که من زنان و وزنه برداران ایرانی را خیلی دوست دارم. من در سال 2018 در ایران بودم و در دوره معاونت ریاست جمهوری تمام تلاشم را برای کمک به وزنه برداران انجام دادم. هدف من همچنان کمک به وزنه برداران ایرانی و البته همه وزنه برداران زن است. اولین باری که در این مورد مصاحبه کردم، گفتم چند سال طول می کشد تا پیشرفت کنند، اما باید بگویم وزنه برداران ایرانی خیلی فراتر از حد انتظار و خیلی سریع رشد کرده اند. از این بابت خیلی خوشحالم.

پاپاندرها درباره حذف وزنه برداری از المپیک نیز گفت: تاکنون وزنه برداری در برنامه بازی های المپیک 2028 نبوده و حذف شدیم اما خیلی خوش شانس هستیم که جلسه تصمیم گیری به تعویق افتاد و زمان بیشتری داریم. تلاش و کار فدراسیون جهانی در حال حاضر خوب است اما نباید هیجان زده شد و از کار دست کشید. حداقل به خودم اجازه نمی دهم که فکر کنم، خوب، ما از خطر خارج شده ایم و می توانیم آرامش داشته باشیم. از طرفی نباید فقط به المپیک 2028 فکر کنیم، باید شرایط طوری تغییر کند که هیچ ورزشکاری نگران المپیک نباشد و فقط به فکر آمادگی آنها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید