وزیر آموزش و پرورش: تغییرات جدی در برنامه های درسی ایجاد می شود

وزیر آموزش و پرورش: تغییرات جدی در برنامه های درسی ایجاد می شود

یوسف نوری از اختصاص ردیف بودجه برای اجرای سند تحول بنیادین خبر داد و گفت: محتوای آموزشی دانش آموزان با تغییرات جدی همراه خواهد بود.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نشست رسانه ای “چه سفرهایی رفتیم” با بیان اینکه رتبه ما در المپیادهای جهانی بسیار مهم است، گفت: امسال دانش آموزان ما در المپیادهای جهانی 20 مدال و کلاس ما کسب کردند. در پنج المپیک معروف جهان چهارم شد. به لطف درخشش دانش آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی، میزبانی المپیاد جهانی فیزیک در سال 1403 به ایران محول شد، این المپیاد یکی از معتبرترین و مشهورترین رویدادهای علمی در جهان است.

وی با اشاره به کسب مقام اول دانش آموزان ایرانی در المپیاد انشا تصریح کرد: المپیاد انشا یک رویداد مهم جهانی است که امسال در بین 42 کشور برگزار شد و مورد توجه رسانه ها قرار نگرفت در حالی که مقابله با چنین موفقیت هایی در جهاد تباین وظیفه است.

وزیر آموزش و پرورش به خلاقیت رسانه ای ماه های گذشته پرداخت و تاکید کرد: در زمینه توجه و اعتماد به زنان در آموزش و پرورش پیشرو هستیم. حدود 54 درصد از معلمان ما زن هستند. در حالی که دانشجویان دختر 49 درصد و دانشجویان پسر 51 درصد هستند.

نوری با مقایسه سرانه فضای آموزشی فعلی نسبت به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: سرانه تحصیلی ما در دوران قبل از انقلاب اسلامی 1.4 متر مربع بود در حالی که امروز با وجود هشت سال جنگ و تحریم های وحشیانه این سرانه به 5.2 مترمربع رسیده است.

وی در تشریح میزان باسوادی افراد 10 تا 49 ساله اظهار می کند: نرخ باسوادی در سال 57 حدود 47 درصد بوده و امروز این نسبت به 97 درصد رسیده است. تأسیس نهضت سوادآموزی توسط حضرت امام خمینی (ره) این برکات را داشت.

وزیر آموزش و پرورش افزود: قبل از انقلاب در حوزه مدارس تیزهوشان فقط یک مدرسه داشتیم اما امروز به 700 مدرسه رسیده است. مدارس شبانه روزی و دانشگاه های تربیت معلم نیز بسیار خوب توسعه یافته اند.

نوری در تشریح اقدامات دولت سیزدهم در حوزه مدارس تاکید کرد: زمانی که آموزش و پرورش را تحویل گرفتیم در زمینه زیرساخت ها مشکل داشتیم. نزدیک به 13000 شیر بهداشتی کمبود داشتیم و اقدام فوری انجام شد و 8000 فقره از این کمبودها برطرف شد و تا شروع سال تحصیلی جدید این نیاز را به طور کامل برطرف خواهیم کرد.

وی درباره مدارس زاغه نشین گفت: در مدارس زیر 10 دانش آموز به 800 زاغه نیاز داشتیم.

وزیر آموزش و پرورش بر ایجاد مدارس متناسب با محیط روستایی تاکید کرد و گفت: این مدارس باید سالم اما متناسب با شکل روستاها باشند. 100 هزار کلاس درس ما نیاز به نوسازی داشت و دولت در سفرهای استانی 21 هزار میلیارد تومان به این بخش اعتبار داد. بنابراین اعتبارات آموزشی دو برابر می شود.

نوری از تسریع آموزش برای جبران کسری خبر داد و افزود: بخشی از نیازهای کسری ما از حساب ذخیره ارزی تامین می شود که حدود 117 میلیون دلار برای این امور اختصاص داده شده است. در حوزه نرم، چیزی که به معلم برگشت، ارزیابی بود که شروع شد. این اتفاق مستلزم زمان زیادی بود که نظم خاصی به آن داده شد و دولت توجه جدی داشت.

وی به توجه جدی به دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان که در آستانه تعطیلی بود در سفرهای دولت به استان مورد توجه قرار می گیرد. همچنین اقدامات خوبی برای احیای فعالیت های آموزشی انجام شده و برای اولین بار ردیف بودجه ای برای اجرای سند اصلی تحول در نظر گرفته شده است.

به گزارش تسنیم، رویداد رسانه ای «چه سفرهایی رفتیم» جمعه 23 تا 22 بهمن ماه از ساعت 19 الی 20 در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار می شود و مسئولان کشوری و لشکری ​​از آن بازدید خواهند کرد. تاببین از طریق استودیو پخش زنده تلویزیونی و غرفه های خبرگزاری های رسمی کشور به دستاوردها و پیشرفت های انقلاب اسلامی پرداخته می شود.

مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی در تهران، میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای خیابان شهید سیرفی پور، مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید