وزیر اقتصاد: حقوق کارمندان در سال 1402 بین 15 تا 25 درصد افزایش می یابد

وزیر اقتصاد: حقوق کارمندان در سال 1402 بین 15 تا 25 درصد افزایش می یابد

هندوزی: وی در خصوص حقوق کارکنان اظهار داشت: آنچه در لایحه بودجه 1402 آمده افزایش میانگین حقوق است و آنچه پس از تصویب مجلس اجرایی می شود افزایش 15 تا 25 درصدی حقوق به منظور ایجاد است. تعادل بیشتر

سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری خود گفت: به دلیل کاستی های گذشته شتاب دهنده های لازم را نداشتیم و دولت با اقدامات قانونی و اجرایی سعی کرد شتاب دهنده ها را در بازار دارایی قرار دهد و در هیچ کشوری اجازه نمی دهند به راحتی این کار را انجام دهد. ایجاد تقاضای کاذب برای بازارهای مختلف از جمله ارز و مسکن.

وی ادامه داد: بانک مرکزی برای مقابله با سفته بازی درخواست اختیارات بیشتری کرده است.

هندوزی افزود: در جلسه روز گذشته مبارزه با پولشویی اکثر اعضا تاکید کردند که مرکز اطلاعات مالی کشور حداکثر هماهنگی را با بانک مرکزی داشته باشد.

وی در خصوص حقوق کارمندان نیز گفت: آنچه در لایحه بودجه 1402 وجود دارد ضریب میانگین افزایش دستمزد است و آنچه پس از تصویب مجلس اجرایی می شود افزایش 15 تا 25 درصدی دستمزد برای ایجاد تعادل بیشتر است.

وی گفت: در حال حاضر برنامه ای برای افزایش دستمزد در میانسالی نداریم.

خاندوزی افزود: برای جلوگیری از دامن زدن به افزایش حقوق و تبدیل آن به یک درام اجتماعی، سعی شده این افزایش ها متناسب با حداکثر میزان افزایش ممکن در بودجه 1402 برای جبران حقوق کارکنان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید