وزیر راه: فروش بلیت چارتر در ایام اربعین ممنوع شد/ قیمت مصوب پروازهای اربعین; 6 میلیون تومان

وزیر راه: فروش بلیت چارتر در ایام اربعین ممنوع شد/ قیمت مصوب پروازهای اربعین;  6 میلیون تومان

روز جدید وزیر راه و شهرسازی درباره نرخ بلیت ایام اربعین گفت: نرخ مصوب پروازهای عتبات عالیات 6 میلیون تومان است و برای نرخ بلیت اتوبوس نیز جلسات با اصناف ادامه دارد و به زودی نتیجه اعلام می شود.

رستم قاسمی در حاشیه جلسه ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیش بینی تردد پنج میلیون مسافر اربعین و همزمانی آن با سفرهای تابستانی افزود: در حال آماده سازی شرایط مرزی برای تردد زائران هستیم. ماشین های خودشون

این عضو کابینه دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: برای این منظور چندین مرز در کشور باز شده و امکانات لازم مرزی برای زائران از جمله تامین وسایل سرمایشی، استقرار مه پاش و سایه انداز و افزایش تعداد پارکینگ در مرزها توسط سازمان راهداری کشور به منظور ایجاد شرایط برای تردد با خودروی شخصی معرفی شده است.

وی ادامه داد: به منظور ارتقای ایمنی راه های کشور از مرز میرجاوه (برای ورود زائران) تا مرزهای مهران و شلمچه و … عملیات تعریض و آسفالت و در مجموع نزدیک به یک هزار مورد انجام شد. میلیارد تومان برای بهسازی معابر برای ایام اربعین هزینه شد.

وزیر راه و شهرسازی سفر به عتبات در ایام اربعین حسینی را یک عملیات بزرگ دانست و گفت: به منظور حداکثر سازی سفر اربعین جلساتی در وزارت راه و شهرسازی و کمیته های مختلف در حوزه های ریلی، راهداری برگزار شد. و حمل و نقل هوایی در سازمان های زیرمجموعه وزارت راه برای برنامه ریزی و تعیین سهم هر بخش ایجاد شد.

قاسمی تاکید کرد: بر این اساس حدود 300 هزار نفر در حوزه ریلی، در بخش هوایی نزدیک به 60 هزار نفر و در بخش راه بیشترین حجم جابجایی حدود چهار میلیون و 650 هزار نفر انجام می شود.

وی درباره قیمت بلیت در حالت های مختلف حمل و نقل برای ایام اربعین گفت: در حال حاضر نرخ مصوب پروازهای عتبات عالیات 6 میلیون تومان است.

قاسمی ادامه داد: جلسات با اصناف در خصوص قیمت بلیت اتوبوس ادامه دارد و به زودی نتیجه آن اعلام می شود، اما اجازه نمی دهیم در اربعین امسال قیمت بلیت در هیچ حوزه اعم از زمینی، هوایی و ریلی افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی ممنوعیت فروش بلیت هواپیمای چارتر برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین را مورد تاکید قرار داد و افزود: به سازمان هواپیمایی کشوری دستور داده شده است که در ایام اربعین بلیت چارتری نفروشد لذا خواهشمندیم هیچکس بلیط چارتر نخرد شرکت های هواپیمایی. همچنین بلیط چارتر نفروشید.

وی گفت: شرکت های هواپیمایی که اقدام به فروش بلیط چارتر می کنند باید مطمئن باشند که اجازه پرواز ندارند.

قاسمی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 60 هزار مسافر با پنج شرکت هواپیمایی ایران ایر، آسمان، کیش ایر، قشم ایر و معراج قابل جابجایی هستند.

وی ضمن توصیه به شرکت های هواپیمایی برای همکاری با زائران در ایام اربعین گفت: حتی اگر شخصا در فرودگاه مستقر باشم اجازه تغییر قیمت ها را نمی دهم تا تلاطم سال گذشته در فروش بلیت ها تکرار نشود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عدم افزایش قیمت بلیت هواپیما در سال جاری، از تعیین مشوق هایی برای شرکت های هواپیمایی در فرودگاه های کشور برای جبران کاهش قیمت آنها در پروازهای نجف خبر داد.

ممنوعیت فروش بلیط هواپیما به دلار

وی همچنین فروش دلاری بلیط هواپیما را در حال حاضر ممنوع اعلام کرد و افزود: متخلفان در این زمینه تحت مجازات قرار گرفته اند و ممکن است تصمیم جدیدی برای فروش دلاری بلیت بعد از اربعین گرفته شود.

قاسمی همچنین درباره تفاوت قیمت پروازهای خارجی توضیح داد: قیمت سفرهای هوایی به خارج از کشور متفاوت است و دلیل این افزایش قیمت ها هزینه های فرودگاهی بخش خصوصی در فرودگاه نجف است که توسط شرکت های هواپیمایی دریافت می شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فرودگاه نجف به همین دلیل یکی از گران ترین فرودگاه های جهان است، تصریح کرد: البته در حال مذاکره با عراق برای کاهش این هزینه ها هستیم.

وی گفت: ستاد اربعین و سازمان های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات مطلوب به زائران برای سفر اربعین انجام داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید