وزیر کشور: گزینه ای برای تغییر استانداردهای شاخص آلودگی برای جلوگیری از تعطیلی مدارس

وزیر کشور: گزینه ای برای تغییر استانداردهای شاخص آلودگی برای جلوگیری از تعطیلی مدارس

وزیر کشور از برنامه پیشنهادی دولت از سوی سازمان محیط زیست برای تغییر استانداردهای شاخص آلایندگی به منظور عدم تعطیلی مدارس در این شرایط خبر داد.

احمد وحیدی در حاشیه جلسه فرمانداری در پاسخ به سوالی مبنی بر تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا گفت: تعطیلی مدارس برای رفع آلودگی نیست بلکه برای سلامت فرزندانمان است. مصوبه ای وجود دارد که مشخص می کند مدارس در چه سطحی از آلودگی باید تعطیل شوند. گروه های اورژانس استان ها بر اساس این مصوبه مجبور به تعطیلی هستند.

وی افزود: به هر حال همین موضوع باعث شده تا با کمک سازمان محیط زیست پیشنهاد جدیدی به دولت تعریف کنیم تا کمی این استانداردها تغییر کند تا در این شرایط نیازی به تعطیلی مدارس خود نداشته باشیم.

وحیدی که در حاشیه اجلاس استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، درباره این جلسه گفت: یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه بحث تولید دارایی بود که با حضور وزیر اقتصاد مطرح شد. چارچوب های نظارتی برای تولید دارایی در دولت فراهم شده است. این یک کار بسیار مهم، ظریف و دقیق است که باید هم با سرعت لازم و هم با دقت کافی انجام شود. لازم بود چارچوب موضوعات با حضور استانداران مطرح شود چرا که اجرای این مصوبه در استان ها بر عهده استانداران است. با بحث ها، ما در موقعیت بهتری برای اجرای راه حل تولید دارایی هستیم.

وی ادامه داد: موضوع دوم در خصوص امور اداری و کارگری بود که رئیس این سازمان نکات مورد توجه خود را مطرح کرد. موضوع بهره وری مورد تاکید رئیس جمهور قرار گرفته و در این جلسه این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت. سرمایه انسانی، کمبودها و توانمندسازی مورد نیاز نیز مورد بحث قرار گرفت.

وزیر کشور در خصوص بررسی موضوع اشتغال با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در این جلسه آمار بسیار خوبی که به دلیل ایجاد اشتغال ظاهر شد و به مرز رسید. یک میلیون شغل بر اساس سیستم نظارتی بازنگری شد. کارهای خوبی در استان ها انجام شده است. هم وزارت رفاه و هم استانداران برای رونق اشتغال که مهم ترین موضوع کشور است آمادگی دارند. در سال 1402 منابع لارام توزیع می شود تا بتوانیم در جذب این اوراق 16 و 18 قوی تری عمل کنیم.بانک ها هم باید همکاری کنند برخی بانک ها همکاری خوبی دارند. اما برخی بانک ها باید همکاری بهتری داشته باشند. امسال در زمینه اشتغال زایی سال خوبی داشته ایم و امیدوارم سال آینده نیز این روند ادامه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید