وضعیت آب و هوا، امروز 22 مرداد 1401 / تداوم رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مختلف کشور.

وضعیت آب و هوا، امروز 22 مرداد 1401 / تداوم رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مختلف کشور.

روز جدید : رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت خطرات جوی کشور از وزش باد شدید، گرد و خاک، بارندگی و رعد و برق در مناطق مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی طی 24 ساعت آینده در ارتفاعات البرز شرقی و مرکزی و برخی نقاط مازندران بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

وی افزود: از روز جمعه در اکثر نقاط کشور هوا آرام خواهد بود و در ارتفاعات البرز مرکزی احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

به گفته ضیائیان، روز شنبه در برخی مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، خراسان شمالی، دامنه های جنوبی البرز، قم، مرکزی، ارتفاعات و دامنه های زاگرس در غرب و جنوب غربی واقع در همدان، شرق. لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد ابر، رگبار همراه با رعد و برق و وزش باد شدید، در برخی مناطق گاهی گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی با اشاره به تداوم بارش در مناطق مذکور در روز یکشنبه گفت: این بارش در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی شدید خواهد بود.

به گفته ضیائیان، بارش های پراکنده در ارتفاعات و دامنه های البرز و زاگرس مرکزی، سواحل شرقی، دریای خزر، شمال سمنان، خراسان شمالی و خراسان شمالی در روز دوشنبه ادامه دارد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی افزود: طی دو روز آینده و روز دوشنبه وزش باد در شرق کشور به ویژه منطقه زابل پدیده غالب خواهد بود که باعث افزایش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا برای چند ساعت.

به گفته وی تا پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج و طوفانی و دریای خزر نیز از شنبه تا سه شنبه مواج و مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۳ مرداد) صاف تا کمی ابری و تا ساعاتی دیگر با احتمال وزش باد پیش بینی می شود. وزش باد شدید با حداقل دمای 28 و حداکثر دمای 38 درجه سانتیگراد و در روز شنبه (24 مرداد) آسمان کمی ابری و در نقاطی وزش باد شدید و از بعدازظهر نیمه ابری با حداقل دمای 29 درجه سانتیگراد خواهد بود. درجه و حداکثر دمای 39 درجه سانتیگراد.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (23 و 24 مرداد) اهواز با دمای 47 و 50 درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل و شهرکرد با دمای 14 و 15 درجه سانتیگراد سردترین مراکز کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید