وضعیت هواشناسی امروز 24 مرداد 1401 / احتمال گرد و خاک از سوریه و عراق تا مرزهای غربی و جنوب غربی کشور / احتمال بارش شدید باران در پایتخت

وضعیت هواشناسی امروز 24 مرداد 1401 / احتمال گرد و خاک از سوریه و عراق تا مرزهای غربی و جنوب غربی کشور / احتمال بارش شدید باران در پایتخت

روز جدید کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال گرد و خاک از سوریه و عراق به سمت مرزهای غربی و جنوب غربی ایران و احتمال بارش شدید باران در تهران از بعدازظهر فردا خبر داد.

امین حسین نهسین، کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور گفت: طی 24 ساعت آینده برای بخش هایی از شمال غرب و سواحل دریای خزر، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و … ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و در شمال و ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی و شرقی رگبار موقت باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد، وی اعلام کرد: این شرایط فردا 25 مردادماه نمایان می شود. ، با شدت بیشتری علاوه بر مناطق مذکور در خراسان شمالی

وی برای روزهای دوشنبه و سه شنبه در شمال کشور و همچنین در ارتفاعات و دامنه های البرز و زاگرس مرکزی بارش های موقتی گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی کرد و گفت: اما در روز چهارشنبه شاهد تشدید خواهیم بود. از بارش ها در این مناطق، علاوه بر این شمال فارس و شرق اصفهان نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده را تجربه خواهد کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور طی پنج روز آینده به دلیل ناپایداری های محلی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب احتمال افزایش ابر همرفتی و بارش های موقت در ارتفاعات شرق هرمزگان وجود دارد و گفت: همچنین در ساعات آینده پنج روز در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید باعث خیزش گرد و غبار می شود.

نهسین افزود: از امشب و دو روز آینده احتمال خیزش گرد و غبار بر روی همسایگان غربی عراق و سوریه و انتقال آن به سمت بخش هایی از نوار مرزی در استان های غربی و جنوب غربی ایران وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شرق دریای عمان تا پنج روز آینده و دریای خزر تا سه روز آینده مواج و مواج خواهد بود، گفت: پیش بینی می کنیم تا دو روز آینده تنگه هرمز مواج باشد.

کارشناس سازمان هواشناسی پایتخت از صاف تا نیمه ابری بودن آسمان امروز و فردا خبر داد و گفت: فردا بعد از ظهر آسمان تهران نیمه ابری می شود و در نواحی شمالی استان احتمال بارش باران وجود دارد. ” همچنین بیشینه دمای هوای امروز و فردا در پایتخت به 37 درجه و روز دوشنبه به 38 درجه می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید