ویترین ها مناسب فرهنگ زنان اصیل ایرانی/پوشاک غرب جولان در بوتیک ها نیست.


ساعت: 16:18
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1891942

محدثه داوودی گفت: مهمترین هدف دشمن از تامین البسه غربی به حاشیه راندن زنان مسلمان ایرانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محدثه داودی رئیس کارگروه مد و لباس دانشکده طراحی علمی کاربردی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: نوع لباس مردم و ویترین مغازه ها با فرهنگ، سلیقه و اقتصاد مشتریان همخوانی ندارد. .

وی ادامه داد: ما با عدم رعایت عفت در پوشش اجتماعی زنان و عدم تنوع در پوشش اجتماعی مردان مواجه هستیم.

داودی افزود: مانتوهای ارزان قیمتی در بازار به فروش می رسد که شایسته زنان نیست و وقار و ارزش آن نادیده گرفته می شود.

این مدرس دانشگاه گفت: متأسفانه برخی از تولیدکنندگان کوچک بدون شناسنامه چنین مانتوهایی تولید می کنند و جایگاه زنان را زیر سوال می برند.

وی با بیان اینکه وضعیت پوشاک در کشور به دلیل عدم کفایت اقتصادی و فرهنگی عفیفانه نیست، گفت: در حوزه نوآوری فرهنگی دست ما خالی است و از میراث غنی ایرانی-اسلامی فاصله گرفته ایم و این امر باعث کمبود عرضه کالاهای عفیف در کشور با مشکل مواجه هستیم.

داودی افزود: فرهنگ اصیل ایرانی گنجینه گرانبهایی است و اگر در تاریخ انواع پوشش زنان را بررسی کنید، خواهید دید که کرامت زن ایرانی تا چه اندازه حفظ شده است و امروز پس از گذشت قرن ها خلاء داریم. در زمینه پوشاک

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: به پوشش زنان در اقوام مختلف نگاه کنید که اگرچه حامی حجاب هستند اما تنوع رنگ و جذابیت روی آن سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه دشمن تمام توان خود را در شبکه های اجتماعی برای مقابله با هرزگی و برهنگی زنان مسلمان به کار می گیرد، گفت: گروه های ضربت مد و لباس باید بیش از این تلاش کنند و بازار را تحت کنترل خود درآورند.

داوودی تاکید کرد: ما نتوانستیم از دست طراحان و تولیدکنندگان خود بر این بازار مسلط شویم و واردات و پرداخت های غربی این خلاء را پر کرد.

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین هدف دشمن، به حاشیه راندن زنان مسلمان ایرانی با تامین لباس های غربی است، بنابراین زنان باید در انتخاب لباس دقت کنند و اقتدار خود را زیر سلطه لباس و مد غربی قرار ندهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید