پارک بوم گردی کویر به عنوان بزرگترین بوم پارک کویری کشور شناخته شد/ طرح آبیاری نوین زیرزمینی در حال اجراست


ساعت: 09:48
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878156

اتوبوس خبر در پنجمین سفر خود خبرنگاران را به بازدید از چند پروژه عمرانی در دست اقدام سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری یزد برد تا از نزدیک پروژه های در حال ساخت یا در حال ساخت را بررسی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، اولین پروژه مورد بازدید اتوبوس خبر، اجرای طرح های دیوارنگاری شهدای شاخص استان یزد واقع در بلوار شهید صدوقی بود.

میدان آزادی و زیارت شهدای انقلاب از سردیس پروژه بعدی مورد بازدید خبرنگاران بود.

محمدحسن منصوری زاده با اشاره به ساخت ساردین شهدای نقش مهمی در انقلاب اسلامی گفت: شهادت و این پروژه در بیست و دوم باخمن 1400 با حضور خانواده های این عزیزان رونمایی شد. آنهایی که


photo 2022 06 24 09 16 14 خبر خاکستری

اتوبوس خبری پس از اتمام پروژه به قلب شهر رفت و خبرنگاران آلودگی بصری ناشی از تابلوهای نصب شده توسط اصناف مختلف را از نزدیک زیر نظر گرفتند. منصوری زاده در همین راستا از طرح ساماندهی تابلوهای نصب شده در نقاط مختلف شهر خبر داد و افزود: برای رفع این آلودگی بصری با اصناف مختلف صحبت شده است و امیدواریم همکاری های لازم در این زمینه انجام شود.

اتوبوس خبری با عبور از بلوار شهید پاکدژاد شاهد ظهور دوباره شاخه های درختان هرس شده در فصل زمستان بود و محمدسعید کاشفی معاون سیما و منظر گفت: در هرس برای کمک به رشد درختان و رشد شاخه ها، نو و باطراوت هرس شد. شاخه های درختان این بلوار به طور کامل هرس شدند و در تابستان درختان کاملا سبز و باطراوت شدند.

اکو پارک یکی از پروژه های مهمی است که توسط سیما، منظر و سازمان فضای شهری یزد اجرا شده است. این پارک بوم گردی کویری با وسعت 150 هکتار در بلوار نصر به عنوان بزرگترین اکوپارک کویری کشور واقع شده است.

منصوری زاده افزود: در مجموع 4 هزار و 500 اصله درخت و نهال 7 ساله برای فضای سبز این پارک کویری کاشته شده است و آبیاری عرصه های سبز این پارک با پساب و به روش تانک آبیاری می شود.

وی تصریح کرد: زیرساخت های انتقال فاضلاب از طریق حفاری و خطوط لوله به طول 6500 متر از پل الغدیر تا پارک مذکور و احداث دو منبع 500 مترمکعبی انجام شده و تاکنون 50 درصد از پروژه برای انتقال آب به پایان رسیده است. . پیشرفت فیزیکی و آبیاری با روش تانکر تا زمان بهره برداری از پساب مذکور به صورت موقت در حال بهره برداری می باشد.

مقصد بعدی اتوبوس خبری، گلخانه سازمان سیما، منظر و فضای سبز بود که 65 هزار متر مربع مساحت دارد که 25 هزار متر مربع آن مورد استفاده قرار می گیرد.


photo 2022 06 23 19 41 58 خبر خاکستری

کاشفی گفت: گونه های گیاهی تولید شده در گلخانه شامل محصولات فصلی و دائمی است و گونه های دارویی مانند رزماری نیز در این گلخانه کشت می شود تا فضای سبز این گونه در فضای شهری زیباسازی و گسترش یابد. استفاده شده.

بازدید از گالری شهر، فضای سبز ترکیبی شامل گیاهان، ماسه های رنگی و روشنایی، پارک بادی و سایه که انرژی خود را از طریق پنل های خورشیدی تامین می کند و بازدید از پروژه جدید آبیاری زیرزمینی از دیگر مقاصدی بود که اتوبوس خبرنگاران توقف کرد. آنجا . .


photo 2022 06 23 19 38 30 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید