پارک شمیم ​​به پارک تخصصی دفاع مقدس تبدیل شد / تظاهرات 200 سال مقاومت در آذربایجان


ساعت: 14:28
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840366

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های حراست آذربایجان شرقی:

امیر عباسی گفت: بنا داریم پارک شمیم ​​پایداری را به صورت تخصصی به پارک دفاع مقدس تبدیل کنیم و شهرداری نیز با این موضوع موافقت کرده و پارک را برای حفظ آثار محول کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنای امیر، رضا عباسی در نشست خبری آزادسازی هرمشهر اظهار کرد: عملیات بیت المقدس از سال 62 آغاز شد و در چهار مرحله به آزادسازی هرمشهر و هویزه انجامید.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است حضور تیپ 31 عاشورا به فرماندهی شهید جلایی و شهید امین شریعتی در جریان آزادسازی هرمشهر است. یگان دیگری که در آن سال ها در این عملیات شرکت داشت، تیپ 21 حمزه بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با اشاره به شرایط آن روزهای جنگ گفت: ایشان برگشته است.

وی ادامه داد: اولین دلیلی که باعث موفقیت این عملیات شد ایمان و ایمان خالصانه به خدا بود و دلیل دوم نقش محوری فرماندهی کل قوا و دلیل بعدی وحدت قدرت بود که همه به دنبال آن بودند. پیروزی

عباسی تاکید کرد: هر جا که متحد بودیم به راحتی پیروز شدیم و هر جا اختلاف بود پیروزی سخت بود. یکی دیگر از دلایل موفقیت عملیات بیت المقدس روحیه جهادی و شهادت طلبی بود.

وی با اشاره به شش راهبرد ارتباطی برنامه های دفاع جهانی گفت: اولین راهبرد برای اجرای برنامه ها تبیین نقش رهبری در سال های جنگ و راهبرد دوم الگوبرداری از رفتار سربازان است.

مدیر کل حفظ آثار و توزیع ارزش های دفاع مقدس استان گفت: عملیات بیت المقدس، جنگ را از حالت دفاعی به تهاجمی تبدیل کرد.

وی گفت: چهل برنامه جامع داریم.

عباسی با اشاره به برنامه های هفته آزادسازی هرمشهر گفت: نشست فرماندهان نظامی استان، عطرافشانی مزار شهدا، پایان اقدامات جهادی شهید باکری و سلیمانی به همت شهرداری تبریز، افتتاح فاز اول. از اولین مرکز تست آلایندگی موتورهای دیزلی کشور کتاب لاله های سرخ شرکت ایدم، همایش فاتحان هرمشهر و افتتاحیه کتاب و اعمال حراست را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: طرحی را به صورت تخصصی داریم که پارک شمیم ​​پایداری را به پارک دفاع مقدس تبدیل کنیم و شهرداری نیز با این موضوع موافقت کرد و پارک را برای حفظ آثار تفویض کرد.

عباسی ادامه داد: 200 سال مقاومت آذربایجان در باغ موزه دفاع مقدس به نمایش گذاشته می شود و البته عمده کار به دفاع مقدس اختصاص دارد و این موضوعات به صورت ویژه ارائه می شود.

وی در خصوص برنامه های فرهنگی برای نمایش بمباران تبریز گفت: ما برنامه داریم که بمباران شهری تبریز را به طور خاص نشان دهیم یا مثلا در بمباران پتروشیمی ژاپن ژاپنی هایی که آنجا بودند مجروح شدند و هلال احمر کمک کرد. آنها و سفیر ژاپن تمجید می کنند. «یا وقتی در مورد بمب گذاری در مدرسه زینبیه بحث می کنیم، می خواهیم این کار را با برنامه های ویژه برای رساندن پیام انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید