پارک ها هیچ گونه مدیریت فرهنگی ندارند


ساعت: 13:50
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915860

خاسوخدایی با بیان اینکه موسیقی موجود در شهربازی ها باید متناسب با سن کودکان باشد، گفت: این مصوبه در شورای شهر شیراز تصویب و به تصویب استانداری رسیده و به زودی اجرایی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ افسانا هدایی نایب رئیس کمیته فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه با بیان اینکه یکی از دغدغه های جدی شیرازی ها به ویژه والدینی که فرزندان خود را به درستی تربیت می کنند، مدیریت فرهنگی است، گفت: سازمان پارک‌های کودک و نوجوان استست افزود: درخواست‌های مردم این بود که پارک‌ها مدیریت فرهنگی نداشته باشند و شورای شهر به این موضوع توجه جدی کرد.

وی افزود: موسیقی پخش شده در بازی های کودکان فارس مناسب سن و حال و هوای کودکان نبود و گاهی آهنگ ها خارج از ساختار مجاز و عادی بود.

قاسوه خودی همچنین گفت: پیشنهادی را در جلسه کمیته سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز ارائه کردیم تا فضایی فراهم شود و موسیقی پخش شود که اجازه تاثیرگذاری مثبت برای فرزندانمان را داشته باشد. حال و هوا و فکر بچه ها..

نایب رئیس کمیته فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز همچنین تاکید کرد: پخش موسیقی غیر مجاز و نامناسب برای کودکان به روحیه کودکان ما آسیب می رساند و فضای پارک برای کودکان مناسب نیست. سازمان فرهنگی شهرداری، معاونت خدمات شهری، کمیته خانواده بانوان و گروه جستجوی مردم آیین نامه اجرایی مدیریت فرهنگی پارک را پیشنهاد کردند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مخاطبان اصلی شهربازی ها کودکان هستند، هدف این است که در این پارک ها سرودهای کودکانه پخش شود و فضا برای این کودکان دلنشین شود.

حشد هودی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی باغات ورود حیوانات اهلی است، افزود: برای جلوگیری از خطرات احتمالی ورود حیوانات مزاحم و جلوگیری از آسیب به سلامت جسمی و روحی اقداماتی انجام داده ایم.

عضوهیئت مدیره شورای اسلامی شهر شیراز این طرح را یکی از پیشنهادات کارگروه کودکان و نوجوانان کمیته خانواده و بانوان شورا عنوان کرد و افزود: با تصویب این طرح در کمیته بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا. و تقویت حس پویایی و نشاط کودکان نسبت به این طرح به زودی در تمامی پارک های بازی اجرا می شود.

قاشید خودی با بیان اینکه موسیقی هایی که در پارک ها برای کودکان پخش می شود باید مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشد، گفت: مانیتورها در پارک ها مستقر هستند و به اجرای این طرح ادامه می دهند.

وی اهداف این طرح را اینگونه بیان کرد: آئین نامه اجرایی مدیریت فرهنگی با هدف اطلاع رسانی و ارتقای سطح آگاهی عمومی و فرهنگ سازی ایرانی اسلامی در راستای ارتقای سطح آگاهی و اجرای قوانین و مقررات در نظر گرفته شده است. برای جلوگیری از تخلف

قاسوه خودی افزود: در صورت عدم رعایت ضوابط و مقررات پروژه در گام اول به آنها اخطار داده می شود و سپس برای بار سوم قراردادشان کتباً فسخ می شود.

وی در پایان با بیان اینکه این مصوبه به تایید شورای شهر شیراز و تایید استانداری رسیده و به زودی اجرایی خواهد شد، گفت:

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید