پانصد میلیون لوکادیا در تخت جمشید پیدا شد!

خوش زبان، با قد کوتاه، جثه کوچک و سر کم، محمد عمری نام دارد و از ارومیه به تهران آمده تا در آکادمی تیم فوتبالی که اعضایش به ندرت به تیم بزرگسالان راه پیدا کنند، آرزوهایش را دنبال کند. اما او داستان دیگری دارد و برنده بلیت قرعه کشی می شود و در تیم بزرگسالان پرسپولیس جای می گیرد.

یحیی که فصل گذشته هرگز ترکیب تیمش را در زمین بازی بعدی حفظ نکرد، این بار در جلسه فنی خط حمله تیمش را معرفی کرد: وحید امیری و محمد عمری. جالب است بدانید عمری فصل گذشته تنها سه بار در لیگ برتر برای پرسپولیس به میدان رفت اما در این فصل تنها یک بازی نیمکت نشین بود.

پانصد میلیون لوکادیا در تخت جمشید پیدا شد!

ظاهر دوم فیکس روشن تر از اولین بود. چند دقیقه بعد از گل تساوی در اردوی پرسپولیس، عمری و امیری زوج خط حمله جدید پرسپولیس، خط دفاعی نساجی را مجبور به بازی با حقیقی کردند. پاس واقعی از مقابل مدافع هم تیمی ارسال شد و عمری بلافاصله روی دروازه قرار گرفت.

سرعت خیره کننده این بازیکن تنها نکته برجسته این گل نبود. او تنها یک فرصت برای گلزنی مقابل علیرضا حقیقی داشت و آن را انتخاب کرد: شوت به سمت تیرک دروازه و داخل دروازه. این اولین گل این بازیکن 22 ساله برای پرسپولیس در ورزشگاه آزادی در یک بازی رسمی است.

پانصد میلیون لوکادیا در تخت جمشید پیدا شد!پانصد میلیون لوکادیا در تخت جمشید پیدا شد!

او برای گل اول ده بازی صبر کرد اما برای گل دوم فقط ده دقیقه منتظر ماند. به طوری که شروع دیدنی علیرضا بیرانوند و پاس سریع سعید صادقی و به دنبال آن فرار او بود تا دروازه بان سابق پرسپولیس برای دومین بار مقابل نوجوان اول این تیم تسلیم شود، بازیکنی که البته چندان هم نبود. برای اهدافت خوشحالم

عمری در این گل نقشی را ایفا کرد که شاید هیچکس انتظارش را نداشت. موقعیت یابی خوب، حمل توپ تحت فشار، ضربه تمام کننده. گل سوم برای مهاجمی که باعث جدایی لوکادیا و باخت دیگری برای آکادمی پرسپولیس شد.

پانصد میلیون لوکادیا در تخت جمشید پیدا شد!پانصد میلیون لوکادیا در تخت جمشید پیدا شد!پانصد میلیون لوکادیا در تخت جمشید پیدا شد!پانصد میلیون لوکادیا در تخت جمشید پیدا شد!پانصد میلیون لوکادیا در تخت جمشید پیدا شد!

البته شاید 22 سال سنی برای پدیده نباشد اما در پرسپولیس که فشار زیادی روی بازیکن نیست و در سال های اخیر بازیکنان جوان انگشت شماری حضور داشتند، عمری سرمایه ارزشمندی است.

نکته جالب دیگر این است که محمد عمری با پرسپولیس قراردادی نزدیک به 500 میلیون تومان امضا کرده است که او را در انتهای لیست دستمزد بازیکنان پرسپولیس قرار می دهد که البته قابل توجیه است; اما بازی در نقش مهاجم میلیونی توسط چنین مهاجمی باعث خوشحالی رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس می شود.

البته بعد از یک ساعت بازی وقتی دوربین روی این مهاجم قفل شد به نظر می رسید او به نیمکت اشاره می کرد و می گفت زمان تعویض فرا رسیده است. این شاید نقطه تاریک مهاجمی باشد که هواداران پرسپولیس آرزوهای زیادی در سر دارند.

پانصد میلیون لوکادیا در تخت جمشید پیدا شد!

عمری که شاید عادت به نوشتن نامش نداشته باشیم با شرایط بدنی مورد نیاز پرسپولیس تفاوت های جدی دارد و باید هر چه زودتر در تمرینات به این مهم دست پیدا کند.

این یکی دیگر از نقاط مشترک او با مهدی عبدی است. عبدی در تمام این سال ها دچار چنین مشکلی بود و البته نتوانست پیشرفت مطلوبی داشته باشد و شاید با کاهش ویژگی های مثبت خود نیز مواجه شد.

پانصد میلیون لوکادیا در تخت جمشید پیدا شد!

اگرچه این روزهای درخشان عمری است، اما شاید این سرنوشتی است که برای یک پدیده جوان پرسپولیس رقم خواهد خورد. پس گلزن پرسپولیس علاوه بر همه این افتخارات به توصیه یحیی گل محمدی نیز توجه کند:
محمد عمری نیز عملکرد خوبی دارد و فکر می‌کنم جا برای پیشرفت وجود دارد. او باید تمرکز و زندگی حرفه ای خود را بهبود بخشد و آمادگی بهتری داشته باشد و تنها دو بازی انجام داده است و راه طولانی در پیش دارد و باید بتواند روند خوبی را طی کند.”

دیدگاهتان را بنویسید