پرسپولیس اسمار ویرا با استراتژی سلطان

پرسپولیس اسمار ویرا با استراتژی سلطان

در تمام این سال ها همه کسانی که سرمربی پرسپولیس بوده اند سایه سنگین علی پروین را حس کرده اند. البته سلطان پرسپولیس به دلایل زیادی اولین چهره تاریخ این باشگاه است اما به عنوان مربی نیز سابقه ای دارد که کار جانشینانش را تحت الشعاع قرار می دهد.

هواداران پرسپولیس همیشه هر تیمی را با تیم دهه 60 مقایسه می کنند به شرطی که خوب باشد. تیمی که هر سال چندین جام برگزار می شد و در سال 66 که برای اولین بار در فوتبال ایران سه جام برگزار می شد هر سه جام را به طور قطعی به دست آورد. در آن سال ها پرسپولیس در ابتدای بازی دو گل مقابل حریف داشت یا به خاطر ستاره ها و یا به خاطر سبک بازی، اما نقطه قوت این تیم این بود که در 15 دقیقه ابتدایی از فرصت استفاده کردند. ضعف روحی و روانی حریف و گل یا گل زدن.

با همین روش ساده، پرسپولیس در آن زمان سالی یک بار چیزی را از دست می داد که یک اتفاق بزرگ در ورزش محسوب می شد! حالا در لیگ 23 پرسپولیس هم به دنبال همین استراتژی است. سرمربی برزیلی از هفته شانزدهم جایگزین یحیی گل محمدی روی نیمکت شد و حاصل کار او 9 برد، 2 تساوی و تنها 1 باخت در 12 مسابقه است. با 18 گل زده و تنها 4 گل خورده و با 29 امتیاز صدرنشین جدول رده بندی نیم فصل دوم است.

شاگردان یحیی گل محمدی در پایان هفته دوازدهم با 7 برد، 4 تساوی و 1 باخت، 14 گل و 6 گل خورده و 25 امتیازی شدند و پس از سپاهان با 28 امتیاز و استقلال با 25 امتیاز در رده سوم قرار گرفتند. به دلیل تفاضل گل کمتر

همه فوتبالیست ها قبول دارند که تیم ویرا جدا از نتیجه، فوتبال بهتری هم ارائه می دهد. تهاجمی و از همان دقیقه اول به دنبال گلزنی بود، اما مهمتر از آن، در 9 پیروزی ویرا مقابل پرسپولیس و از 18 بردی که در دور دوم به ثمر رسید، 7 گل در نیمه اول به ثمر رسید که 4 گل آن در 20 دقیقه اول بود. گل هفته هجدهم مقابل ذوب آهن، گل هفته بیست و چهارم به صنعت نفت، گل هفته بیست و ششم به نساجی و گل هفته بیست و هفتم مقابل هوادار که پرسپولیس در هر چهار بازی حریف دور بود!

یعنی پرسپولیس در همان دقایق ابتدایی بازی در 4 مسابقه انجام شد، درست مثل پرسپولیس سلطان در دهه 60…