پروتکل های بهداشتی جدید در شوراها ابلاغ شد/ عزاداران ملزم به پوشیدن ماسک شدند


ساعت: 16:09
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887700

حجت الاسلام یوسف پورآرین با تاکید بر الزام استفاده از ماسک توسط عزاداران در فضاهای بسته، گفت: هیئات مذهبی باید تمهیدات لازم را برای امکان تهویه مناسب در اماکن بسته و اماکن عزاداری به گونه ای داشته باشند که جریان داشته باشد. امکان تبادل هوا

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام یوسف پورآرین در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین; از ابلاغ پروتکل های جدید بهداشتی برای رعایت در هیئات مذهبی در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان قزوین دستورالعمل جدید بهداشتی از سوی دبیر ستاد عملیاتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین اعلام شد.

وی افزود: در دستورالعمل جدید نحوه برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر 1401 ذکر شده است و همه دلواپسان و هموطنان باید به اجرای آن توجه کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: دستورالعمل های وزارت بهداشت در همه حوزه ها اعم از عزاداری های باز و بسته، اهدایی و نمازخانه ها بررسی شده و باید به همه آنها عمل شود.

وی با تاکید بر استفاده از ماسک توسط عزاداران در فضاهای سرپوشیده، گفت: هیئات مذهبی باید تمهیدات لازم را برای تهویه مناسب فضاهای سرپوشیده و مکان‌های عزاداری به گونه‌ای داشته باشند که امکان گردش هوا و تبادل هوا فراهم شود.

این مسئول با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مجالس عزاداری سیدالشهدا به ویژه در اماکن بسته، گفت: سالمندان یا افراد مبتلا به بیماری های همراه فقط در مراسم عزاداری که در فضای باز برگزار می شود شرکت کنند و مدت زمان برگزاری مراسم در ایام محرم باید باشد. حداکثر 180 دقیقه

پوررین بیان کرد: اولویت برگزاری مراسم در مساجد، تکایا، حسینیه ها و اماکن مذهبی با توجه به فصل تابستان در فضای باز است و باید به رعایت نکات بهداشتی در سه حوزه فضای تشریفاتی، نذورات و نذورات توجه کنند. ایجاد ایستگاه صلواتی.”

وی در پایان گفت: در پروتکل‌های جدید ابلاغی، اطلاع‌رسانی و اقناع افکار عمومی و تاکید بر استفاده از ماست، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی در اولویت‌های کاری قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید