پرونده پلیس فقید در دادگاه است/ تریاک پیشرو در مصرف مواد مخدر


ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877855

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری:

سلیمان ریاحی گفت: حمله قاچاقچیان به یک مامور نیروی انتظامی که در سال های اخیر در شهرکرد رخ داد و منجر به شهادت وی شد مشهود است و پرونده این حادثه در مراکز قضایی در حال رصد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ سلیمان ریاحی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری صبح امروز در نشست خبری در استان گفت: مبارزه با مواد مخدر یکی از وظایف ویژه پلیس به ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان و استکبار جهانی در صدد آسیب رساندن به سلامت جامعه ایران هستند، افزود: تجارت و قاچاق مواد مخدر دومین کشور پر سود دنیاست و ورود این مواد به کشور جنبه اقتصادی و امنیتی دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال گذشته 3 هزار و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و بیش از 3 هزار مجرم مرتبط با مواد مخدر از جمله معتادان متجاهر، معتادان عادی، واردکنندگان مواد مخدر و … دستگیر شدند. .

ریاحی بیان کرد: چهارمحال و بختیاری استانی است که در حوزه مواد مخدر مورد استفاده قرار می گیرد و مانند سایر استان ها اسکله مواد مخدر محسوب نمی شود، بنابراین تنها مناطقی که در استان های دیگر با قاچاقچیان در ارتباط هستند مشکلات و آسیب های بیشتری دارند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس در مراکز و مناطق آلوده شامل جمع آوری اطلاعات، ارائه اطلاعات به دستگاه های مسئول، پاکسازی مناطق آلوده با همکاری مردم و دستگاه قضایی و شناسایی و دستگیری مجرمان است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری افزود: در سال های اخیر اقدامات خوب و مناسبی برای پلمب اماکن و منازلی که مرکز تهیه و توزیع مواد مخدر بودند انجام شده است. سال گذشته 55 خانه مواد مخدر می فروختند و امسال 16 خانه مابقی پلمپ شدند.

ریاحی گفت: حمله قاچاقچیان به مامور نیروی انتظامی که در سال های اخیر در شهرکرد رخ داد و منجر به شهادت وی شد مشهود است و پرونده این حادثه در مراکز قضایی در حال رصد است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مواد مخدر جدیدی وارد بازار نشده و تریاک همچنان از نظر مصرف بیشترین مصرف را دارد، کما اینکه این گیاه از دیرباز به صورت سنتی در این استان کشت می شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: مصرف گل رو به افزایش است و مردم از عوارض آن بی اطلاع هستند. بدون اینکه بدانیم این دارو بسیار توهم زا است، پس از هروئین و گل های شیشه ای در خطوط زیر بیشترین مصرف یافت می شود.

ریاحی در پایان خاطرنشان کرد: سن مصرف مواد مخدر در کشور و چهارمحال و بختیاری رو به کاهش است که 60 درصد افراد زیر 40 سال در ارتباط با مواد مخدر دستگیر شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید