پروژه واگذاری پرسپولیس اینگونه تمام شد!

پروژه واگذاری پرسپولیس اینگونه تمام شد!

باشگاه پرسپولیس رسما مدافع جدید خود، گئورگی گلسیانی را معرفی کرد و حالا آماده به خدمت گرفتن سعید صادقی، بهترین گلزن فصل گذشته است. صادقی در روزهای ابتدایی نقل و انتقالات از پرسپولیس هم پیشنهاد داشت اما حضور همزمان مهدی ترابی و وحید امیری در اردوی سرخپوشان او را از این باشگاه دور کرد. با این حال، ایده یحیی گل محمدی برای استفاده از وحید امیری در پست دفاع چپ باعث شد تا صادقی به پرسپولیس روی آورد. ایده ای جذاب که ریسک بسیار بالایی را در خود پنهان می کند.

حمله با 4 نفر
در صورت پیوستن صادقی به پرسپولیس، این تیم در جناحین فصل آینده بسیار خطرناک خواهد بود. در سمت راست دانیال اسماعیلی فر و سعید صادقی به سمت دروازه حریف فشار می آورند و در سمت چپ وحید امیری و مهدی ترابی موقعیت ایجاد می کنند. این 4 نفر فصل گذشته 34 گل برای تیم های خود در لیگ برتر به ثمر رساندند. پرسپولیس با چنین ترکیبی قدرت هجومی بالایی خواهد داشت اما نقطه ضعف مشترک اسماعیلی فر و امیری در دفاع است. اسماعیلی فر فصل گذشته برخلاف خط حمله در دفاع آسیب پذیر بود و امیری هم ذاتا بازیکن هجومی است.

یک دروازه بان و 2 مدافع میانی؛ حمله برق آسا با 4 هافبک هجومی / پروژه نقل و انتقالات پرسپولیس; قهرمانی خود را پس بگیرید!

بازیکنان مدافعان
تعداد گل های بالای پرسپولیس در فصل گذشته باعث شد تا برای فصل جدید به سراغ یک دروازه بان و دو مدافع میانی جدید بروند. مرتضی پورعلی گنجی و گئورگی گلچیانی که هر دو مدافع توپ و بازیساز هستند. خرید گلسیانی هم یک ضربه پنالتی خوب نصیب پرسپولیس کرد. هر دو به خصوص گلسیانی در دفاع اشتباه نمی کنند. گلچیانی فصل گذشته به دلیل سرعت کم نقش بسزایی در گلزنی سپاهان داشت. در عوض توانایی او در بازی به سبک بازی نویدکی و حفظ توپ سپاهان کمک کرد. پورعلی گنجی ویژگی هایی مشابه او دارد و مدافع و بازیساز خلاقی به حساب می آید.

قضیه سروش
سروش رفیعی نیز یکی از بازیکنانی است که پرسپولیس برای فصل آینده به خدمت گرفته است. ستاره ای که بعید به نظر می رسد روی نیمکت تیم گل محمدی باشد. رفیعی یکی از خلاق ترین و پربازده ترین بازیکنان لیگ در سال های اخیر است و حضور او فرصت های بیشتری برای سرخپوشان ایجاد می کند. نقطه ضعف او درگیر شدن در دفاع است. ویژگی ای که باعث می شود یحیی گل محمدی در سال های گذشته علاقه ای به خرید آن نداشته باشد. سرمربی سرخپوشان در این فصل ترجیح داد از خلاقیت بالایی برای کسب مجدد عنوان قهرمانی استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید