پرچم کنایه ای شهرداری مقابل خانه روحانی

این سازمان با تهیه بنرهایی برای مناسبت های مختلف در تهران به مسئولان توصیه هایی می کند. گاهی این توصیه برای افرادی است که دیگر مسئولیتی ندارند. البته ماهیت این توصیه ها بیشتر نقد مسئولان است.

این بنرها عمدتاً در زمان رحلت امام خمینی (ره) در سطح شهر به نمایش درآمده است. این پرچم ها به خادمان امام راحل در مورد ساده زیستی، تقوا، دوری از تکبر و دنیاپرستی توصیه می کرد. سازمان زیباسازی شهرداری در حال نصب این بنرها در مقابل منازل برخی از کارکنان فعلی و سابق کشور از جمله حسن روحانی است. پرچمی که برای روحانی انتخاب شد محکومیت کاخ بود. نکته اینجاست که حسن روحانی همیشه از سوی منتقدانش به عنوان یک مرد نجیب معرفی شده است زیرا در ولنک زندگی می کند و مردمی نیست.

پرچم کنایه ای شهرداری مقابل خانه روحانی

گفته می شود که تصویر پرچم در مقابل خانه کشیش برافراشته شده است

بنر دیگری که این روزها بر سر زبان ها افتاده، بیانات شهید چمران با این مضمون است که «کسی که تجربه نداشته باشد و کار را قبول کند، متقی نیست». در حال حاضر این بنر در خیابان آزادی روبروی وزارت تعاون نصب شده است. همان وزارتخانه ای که وزیرش چند روز پیش استعفا داد. وزیری که 9 ماه است به دلیل نداشتن تجربه کافی برای تصدی مسئولیت های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفته است.

رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از نصب این بنرها خبر داد که پویش «بگذار این سفره بگذرد» راه اندازی شده است. محمدجواد زمان آبادی، مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی نیز با انتشار عکس هایی از این پویش در توئیتر نوشت: «این عکس ها را مقابل منازل کارمندان، ادارات سازمانی و وزارتخانه ها قرار دادیم. از اصولگرا تا اصلاح طلب، از مدیران گذشته تا امروز».

اما سوال اینجاست که آیا شوراهای کارمندان بر عهده سازمان زیباسازی شهرداری تهران است؟ آیا بودجه شهرداری و سازمان بهره برداری عمومی نباید صرف اموری شود که سطح زندگی در پایتخت را بهبود می بخشد؟ آیا تریبون دیگری جز شهرداری نیست که به مسئولان مشاوره دهد؟ چرا باید مسئولانی انتخاب شوند که نیاز به تذکر مداوم دارند؟

البته سایت سازمان زیبایی وظایف این سازمان را فهرست کرده و در پروژه های منظر شهری (مبلمان شهری، گرافیک محیطی، نقاشی دیواری، آثار حجیم، تزیینات و نورپردازی شهری، حجم و نماهای ساختمان های شهری، تابلوها و شهر) گنجانده است. تبلیغات اکولوژیکی شامل: تابلوهای تبلیغاتی شهری، تابلوهای تجاری و اصناف، پوسترها، بوم ها و تبلیغات ویژه، تولید و نمایشگاه محصولات فرهنگی و هنری در مقیاس شهری، مرمت، حفظ و نگهداری از عناصر و فضاهای ارزشمند و تاریخی واگذار شده به شهرداری . .

از طرفی مردم با دیدن این بنرها ممکن است تعجب کنند که چرا باید از ابتدا چنین وزیری انتخاب شود که در نهایت استعفا دهد و شهردار برای سایر مسئولان الگو قرار گیرد؟ آیا نمایندگان مجلس حاضر به عذرخواهی از افرادی هستند که با وزیر پیشنهادی تعاون موافق بودند و در مجلس به نفع وی سخنان غنایی داشتند؟

شاید وقتی این سوالات بی پاسخ می ماند سازمان زیباسازی به خود حق می دهد مسولان را مسخره کند اما اگر سازمان زیباسازی شهر را زیباتر کند بهتر از این که به مردم یادآوری کند کارمندانی دارند که باید منظم باشند به مردم خدمت کرده است. از راه راست منحرف نشویم در مورد نماز جمعه، رسانه ها و تشکل ها و احزاب دانشجویی و سیاسی، نصیحت را به مسئولان بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید