پزشکان: هر کسی که اعتراض می کند برچسب شورشی می زند / همه افرادی که نمی توانند عوامل خارجی باشند

پزشکان: هر کسی که اعتراض می کند برچسب شورشی می زند / همه افرادی که نمی توانند عوامل خارجی باشند

نماینده مردم تبریز در مجلس درباره پیگیری مجلس درباره وضعیت بازداشت شدگان حوادث اخیر گفت: مشکل اینجاست که به جای اینکه واقعیت ها را ببینیم و آن چه هست، فکر می کنیم هرکس بخواهد. مطرح کردن این واقعیت باعث هرج و مرج می شود. همه این افراد که نمی توانند عامل خارجی باشند

مسعود بیزیکیان در گفت وگو با عصر ایران، اظهار کرد: البته در این اعتراضات ضد انقلاب، بیگانگان سوار بر موج شدند، اما چرا افکار عمومی اینقدر خشمگین شده اند که عامل خارجی و کسانی که قصدی علیه کشور ما دارند سوار این موج شوند؟ و کاری کرد که به آبروی نظام لطمه بزند، باید مراقب بود.

و ادامه داد: به جای اینکه به عقب برگردیم و دلایل مقصر بودن خودمان را حل کنیم، می خواهیم بگوییم مقصر مردم هستند.

وی در پاسخ به این سوال که در سال 1387 آقای لاریجانی کمیته ای برای بررسی وضعیت بازداشت شدگان تشکیل داد و در این مجلس چنین پیگیری هایی صورت نگرفت، گفت: برای نظارت بر رفتار نمایندگان مردم به کمیته فراخوانده شدم. در حوادث اخیر چند کلمه ای می گویند، از من توضیح خواستند و گفتند چرا اینطور صحبت کردی و بعد می خواهی این مجلس وضعیت بازداشت شدگان را پیگیری کند. مشکل این است که این تصور وجود دارد که هر کسی که بخواهد اعتراض کند برچسب شورشی می خورد. اگر شورشیان از این اعتراضات سوء استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که این انفعال مجلس به چه معناست، به هر حال پیگیری وضعیت محرومان از خواسته های بخشی از جامعه است، گفت: مجلس، دولت و قوه قضاییه هستند. یک صدا. مجلس موافقت کرد که آنچه را که تصمیم گرفته بود اجرا کند. ما می گوییم اجرا کنید و مشکلات مردم را حل کنید. اگر این مشکلات با حبس و دستگیری حل می شود، باید آنها را هم دستگیر و زندانی کرد تا ببینیم حل می کنند یا خیر. قطعاً کار نخواهد کرد.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این قشر از جامعه که اکنون معترض هستند نماینده خود در دولت برای پیگیری مطالبات و مطالبات خود ندارند، گفت: نمایندگان آنها در دولت کم هستند و اگر پاسخگو باشند. الان تعدادی از نمایندگان چه اصولگرا، چه اصلاح طلب و چه بی تفاوت صحبت می کنند و از وضعیت اقتصادی و فقر انتقاد می کنند اما هیچکس به این انتقادات توجهی نمی کند. ناخودآگاه نمایندگان مردم باید در مورد وضعیت فعلی بحث کنند، می گویند تیم اقتصادی دولت مشکل دارد، من نماینده ای در سالن نمی بینم که از کار دولت دفاع کند. مشکل وزرا و مردم نیستند و استیضاح وزیر مشکلی را حل نمی کند. جهت گیری اشتباه است.

دیدگاهتان را بنویسید