پشت صحنه سفر امیر قطر به ایران، اروپا و آمریکا

پشت صحنه سفر امیر قطر به ایران، اروپا و آمریکا

روز جدید العرب مدعی است که شیخ تمیم در ایران و کشورهای اروپایی تلاش می کند خلأهای موجود در مذاکرات هسته ای ایران را پر کند.

روزنامه العرب چاپ امارات در تازه ترین گزارش خود به سفر امیر قطر به ایران و دلایل آن پرداخته است.

وی گفت: قطر جنگ بین اوکراین و روسیه و پیامدهای آن بر بازار نفت را فرصتی برای میانجیگری در توافق هسته ای با ایران می داند.

ناظران معتقدند سفر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی به ایران و چند کشور اروپایی با هدف موفقیت و دستیابی به توافقی جدید میان ایران و غرب صورت می گیرد. به اروپایی ها نظر بدهید.

ناظران می گویند وضعیت کنونی جهان فرصتی را ایجاد می کند که اروپایی ها را برای متقاعد کردن آنها برای تکمیل روند مذاکرات آسان تر می کند. ناظران معتقدند که به جای استفاده از نفت و گاز روسیه در بحبوحه جنگ با دشمن قدرتمند، دسترسی به نفت و گاز ایران از طریق توافق هسته ای به نفع غرب است.

جنگ روسیه و اوکراین به دلیل تحریم های غرب علیه روسیه، قیمت نفت را برای اولین بار در هفت سال گذشته به بالای 100 دلار در هر بشکه رساند.

ایالات متحده و کشورهای اروپایی با اعمال فشار بر امارات و عربستان سعودی سعی در افزایش تولید نفت داشتند که منجر به کاهش قیمت ها می شد، اما این فشار با مخالفت ابوظبی و ریاض مواجه شد. دو کشوری که با احیای برجام موافق نیستند.

العرب می نویسد که عربستان و امارات و همچنین اسرائیل نسبت به نبود تضمین در توافق هسته ای برای پایان دادن به تهدید ایران برای امنیت منطقه ابراز نگرانی کرده اند.

این اقدام قطر در حالی صورت می‌گیرد که گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که ایالات متحده در حال کار بر روی توافقنامه امنیتی بین کشورهای حاشیه خلیج فارس برای آرام کردن اوضاع و کاهش ترس در کشورهای حاشیه خلیج فارس است. گزارش های رسانه ای حاکی از آن است که ایالات متحده روی قطر برای ایفای نقش در متقاعد کردن کشورهای خلیج فارس و ایران برای امضای توافقنامه امنیتی حساب باز کرده است.

یک منبع آگاه روز یکشنبه گفت که شیخ تمیم باید علاوه بر ایران به آلمان، انگلیس و چند کشور اروپایی دیگر سفر کند. انجام دهید.

این منبع که نخواست نامش فاش شود به رویترز نیز گفت که این سفرها هنوز به طور رسمی اعلام نشده است، اما امیر قطر قصد دارد پس از سفر به ایران سفرهای گسترده ای به کشورهای اتحادیه اروپا و سپس به آمریکا داشته باشد. .

رسانه های ایران روز گذشته گزارش دادند که امیر قطر برای ریاست یک هیات عالی رتبه به ایران می آید.

دیدگاهتان را بنویسید