پشت صحنه غیبت بانوان در بازی ایران و لبنان

پشت صحنه غیبت بانوان در بازی ایران و لبنان

علی اکبر هاشمی جواهری پس از بازی ایران مقابل لبنان درباره غیبت بانوان در ورزشگاه امام رضا(ع) برای تماشای این دیدار گفت: خیلی خوشحالم که بالاخره اتفاق بسیار خوبی در استان ما رخ داد و خدا را شکر که سلیقه فوتبالدوستان هم مورد استقبال قرار گرفت چرا که با پیروزی همراه بود و صعود مقتدرانه تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در مشهد انجام شد.

وی افزود: همانطور که می دانید در چنین مسابقاتی تعداد تماشاگران و سایر مسائل با هماهنگی تهران انجام می شود. با وجود اینکه اخبار مختلفی مبنی بر حضور تماشاگر یا بدون حضور تماشاگر یا تعداد تماشاگران در ورزشگاه و مسائل مختلف منتشر می شد، اما مجری تصمیماتی بودیم که تهران گرفته بود. ما و شورای تامین استان گوش به فرمان بودیم و دستوراتی را که از تهران می آمد اجرا می کردیم، باید در آخرین لحظه از این طریق اجرا می شد. برخی تجمعات بیرون از ورزشگاه بود که اگر بود شاید چندان خوب نبود. در کل استان خراسان با اینکه نمره بالایی نمی گیرد اما نمره قبولی می گیرد. این مسابقه قرار بود روز شنبه بدون تماشاگر برگزار شود. یعنی همه این تدارکات از ساعت 20 شنبه انجام شد و ستاد تاج اجازه داد در حضور تماشاگران باشیم.

هاشمی جواهری گفت: ابتدا 5 هزار نفر به ما گفتند، بعد 8 هزار نفر و بعد 50 درصد ظرفیت ورزشگاه اعلام شد. به جای پرداختن به جزییات، باید به این موضوع بپردازیم که تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران صعود قدرتمندی برای جام جهانی داشت. شاید این مشکل سال ها پیش و در دوره های قبلی که اما و آکو با آن مواجه بودند کمتر دیده می شد.

وی افزود: با توجه به اینکه مشهد پایگاه فرهنگی جهان اسلام و تشیع است، باید مسائلی را پیش بینی می کرد. انشاءالله در اتفاقات آتی می دانم که وزارت ورزش در نظر دارد شرایطی را برای این ورزشگاه فراهم کند تا بازی های بین المللی بهتر از امروز شود. در آنجا احتمالاً حضور همه صنوف و آماده سازی زیرساخت ها را خواهیم داشت. شاید در مدت کوتاهی این اتفاق افتاد.

رئیس اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی درباره بلیت فروشی بانوان و اینکه مشکل از تهران است یا خراسان رضوی، گفت: همانطور که گفتم اتفاقات این بازی با هدایت تهران بود. من فقط در مورد حضور زنان صحبت نمی کنم، من درباره تمام اتفاقات این بازی صحبت می کنم. ورزشگاه را به آنها دادیم، تاج فیروز، مجموعه استون قدس و پلیس همکاری بسیار خوبی داشتند. خیلی خوشحالیم که اتفاق خاصی نیفتاد. حدود 130 هزار نفر در صف خرید بلیط بودند. اگر فروش بلیت رایگان بود، احتمالاً 130000 نفر می خواستند در آن شرکت کنند. بنابراین با توجه به این تعداد نامزد، مشکلاتی پیش می آید، اما در کل فکر می کنم مشهد نتیجه قبولی گرفت. این ایده آل نبود که انشالله تجربه ای برای دوره های بعدی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید