پشت پرده تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ «قدرت سایبری ایران» به آخرین نگرانی واشنگتن تبدیل شده است!

پشت پرده تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛  «قدرت سایبری ایران» به آخرین نگرانی واشنگتن تبدیل شده است!

روز جدید : ایالات متحده تحریم های جدیدی را علیه 10 فرد و دو نهاد اعمال کرده است که به گفته آن ها با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مرتبط بوده و در فعالیت های سایبری مخفیانه از جمله فعالیت های باج افزار فعالیت می کنند. وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که یک گروه سایبری در ایران حداقل از سال 2020 به شبکه های مستقر در آمریکا و سایر کشورها حمله کرده است.

الجزیره درباره پشت صحنه تحریم های جدید آمریکا نوشت: وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که یک گروه سایبری در ایران حداقل از سال 2020 به شبکه های مستقر در آمریکا و دیگر کشورها حمله می کند.

این گروه تحریم شده مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سوء استفاده از آسیب پذیری های نرم افزاری برای انجام فعالیت های باج افزاری خود و همچنین دسترسی غیرمجاز به رایانه ها، داده کاوی و سایر فعالیت های مخرب سایبری متهم است.

این تحریم ها در پی تحریم هایی است که هفته گذشته علیه وزارت اطلاعات ایران به دلیل آنچه که ایالات متحده آن را «فعالیت های مخرب سایبری» خواند، در حالی که دو کشور به تلاش برای یافتن راهی برای بازگشت به توافق هسته ای 2015 ادامه می دهند، اعمال شد.

جمعه گذشته بر اساس گزارش اطلاعاتی آمریکا، آلبانی مدعی شد که ایران به زیرساخت های این کشور حمله سایبری انجام داده و به دیپلمات های ایرانی 24 ساعت فرصت داده تا خاک این کشور را ترک کنند.

آنچه مسلم است تحریم های جدید آمریکا نشان می دهد که موضوع قدرت سایبری ایران به آخرین دغدغه آمریکایی ها تبدیل شده است و باید در کنار لیست بلندبالای توانمندی های موشکی و پهپادهای هسته ای ایران قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید