پلیس: واردات خودرو در سال 84-86 منجر به کاهش مرگ و میر شد

پلیس: واردات خودرو در سال 84-86 منجر به کاهش مرگ و میر شد

روهر نه سردار سید کمال هادیان فر رئیس پلیس راهور گفت: در سال های 84 تا 86 یکی از مهمترین شاخص هایی که 27 هزار کشته در تصادفات جاده ای را به 16 هزار نفر در سال رساند، واردات خودروهای استاندارد و ایمن به کشور بود. ما باید از خودرو استفاده کنیم. «ما ایمن و با کیفیت هستیم نه لوکس.

سردار سید کمال هادیانفر صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه از همکارانمان می خواهیم کمترین فشار را بر نیروی انتظامی داشته باشند و از سامانه ها و سامانه های بیشتری استفاده کنند، گفت: به همکاران خود گفتیم که در حد توان به مردم کمک و کمک کنند.

رئیس پلیس راهور افزود: همه ما مسئول و موظف به اجرای قانون هستیم. در تلاش هستیم امسال موانع عبور و مرور موتورسیکلت ها و خودروها را برطرف کنیم. همچنین در این راستا موضوع تقسیم جرم در دستور کار قرار دارد. میراثی است که از قضات خواسته ایم در رسیدگی به این گونه پرونده ها تسریع کنند.

وی با بیان اینکه هدف از کسب درآمد به هیچ وجه نباید توقیف خودرو و موتورسیکلت باشد، افزود: امسال اعلام کردیم که توقیفات به حداقل ممکن برسد.

این افسر پلیس ادامه داد: در حال حاضر 132 هزار خودرو و 367 هزار دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ ها توقیف شده است.

هادیانفر همچنین با اشاره به ایمنی خودروهای داخلی خاطرنشان کرد: نقش راننده در بحث خودرو غیر قابل انکار است اما نباید فراموش کرد که راننده با هر سطح مهارت و مدرکی یک انسان پشت فرمان است.

رئیس پلیس راهور گفت: تصادف برای انسان هر لحظه امکان پذیر است، یعنی ممکن است پشت فرمان دچار سرگیجه یا بیهوشی شود و یا حتی تصادف کند، اما در همه جای دنیا راه نجاتی وجود دارد. تصادف پیش بینی شده برای رانندگان وسیله نقلیه است.

وی افزود: ساخت خودرو با پلت فرم مشخص، آلیاژی و فلزی یا ضخامت آنها یا آپشن های خودرو مانند ایربگ، کمربند ایمنی و ترمز ABS باعث نجات راننده یا سرنشینان می شود و این موارد برای خودروهای داخلی مشکل ساز است که تا چه زمانی باید گزارش تصادفات هر روز انفجار خودرو؟ «و مرگ هموطنانمان.

خودروی ایمن چهار مزیت دارد: زیبایی، کیفیت، ایمنی و ارزانی، کدام یک از خودروهای داخلی ما واقعاً این مزایا را دارند و باید اصلاح شوند؟

هادیان فر یادآور شد: خودروسازان باید مشکلات را حل کنند، همه باید از تولید داخلی حمایت کنند، اما تولید داخلی باید با کیفیت و مطمئن باشد، حالا که نظارت بر قطعات خودرو دارد آیا نظارت سازمان استاندارد 10 سال پیش کافی است؟ بیشتر توسط افرادی که در صنعت خودرو هستند انجام می شود.

رئیس پلیس راهور ادامه داد: تا کی باید شاهد حوادث باشیم؟ امیدوارم همه دستگاه های مسئول و ناظر نقش خود را ایفا کنند. خودروسازان باید بر تولید خودروهای ایمن و با کیفیت تمرکز کنند و چاره ای جز این ندارند.

وی گفت: چرا خودروها تصادف می کنند یا آتش می گیرند؟ چرا خودروها باید منفجر شوند؟ باید این مشکلات را حل کنند. امیدوارم امسال همه سازمان های نظارتی کمک کنند و خود خودروسازان پیش قدم شوند.

وی گفت: بنا به درخواست مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و مردم، دیگر خودروسازان جایی برای دفاع از خود ندارند. مثلاً وقتی به یک خودروساز گفته می شود که قطر آلیاژ کم است، باید آن را اصلاح کند.

هادیان فر افزود: ما طبق قانون و مصوبه وزارت صمت، سازمان استاندارد و سازمان محیط زیست خود را مسئول می دانیم اما در صورت عدم دخالت آنها از ارائه شماره ثبت خودداری می کنیم و به چنین خودروهایی مجوز نمی دهیم. قبلا، پیش از این. “

فرمانده پلیس راهور گفت: چرا باید هر روز شاهد تصادفات دلخراش باشیم؟ ضمناً طبق قانون موظفیم در تصادفات مقصر دستگاه ها را تشخیص دهیم و این کار را انجام می دهیم. به عنوان مثال در تصادف پژو 405 با پژو پارس، محور لرستان – نورآباد که در آن 8 زن و کودک در آتش سوختند، در طرحی در شورای ترافیک استان 33 درصد خودروساز را مقصر دانستیم و پرونده را به شورای ترافیک استان ارسال کردیم. قاضی محترم لرستان جهت رسیدگی. .

وی افزود: از این پس به همکاران خود نیز اعلام کرده ایم که سهم تقصیر در فجایع را برای دستگاه ها مشخص کنند، بنابراین امیدوارم دستگاه قضایی در این زمینه ورود جدی تری داشته باشد.

این افسر پلیس در خصوص واردات خودرو نیز گفت: تاکید داریم کشور باید به سمت خودکفایی حرکت کند و محصولی با کیفیت و مطمئن داشته باشد.

هادیان فر گفت: در سال 84 تا 86 یکی از مهمترین شاخص هایی که 27 هزار کشته در تصادفات جاده ای را به 16 هزار نفر در سال رساند، بحث واردات خودروهای استاندارد و ایمن در کشور بود. باید از خودروهای ایمن و باکیفیت استفاده کنیم نه از خودروهای لوکس، ما مفتخریم که شاهد کمتر شدن مرگ و میر در تصادفات هستیم، بنابراین واردات بازار رقابتی را برای خودروسازان داخلی ایجاد می کند و آنها را بهتر می کند، اما اگر رقابت نباشد مردم مجبور به خرید می شوند. محصولاتی که امروزه همه آنها را بی کیفیت می نامند.

دیدگاهتان را بنویسید