پوشش گسترده سفر بشار اسد به تهران / الجزیره: نقش ایران در سوریه بیشتر شناخته می شود

بازتاب گسترده سفر بشار اسد

روز جدید : سفر غیرمنتظره بشار اسد به تهران در روز گذشته و دیدار صمیمانه وی با رهبر معظم انقلاب بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی داشت تا جایی که فرانس 24، خبرگزاری فرانسه، تایمز، العربیه، الجزیره و بیشتر منطقه ای. و رسانه های فرامنطقه ای بشار اسد نیز حمایت ایران از نقش آمریکا در این اجلاس را ستود و تاکید کرد که همکاری ایران و سوریه مقاومت در برابر زیاده خواهی است. در مجموع، این نشست مهم است زیرا با توجه به دخالت روسیه در جنگ اوکراین، انتظار می رود ایران نقش مهم تری در سوریه ایفا کند.

الجزیره با اشاره به این دیدار گرم رودررو نوشت: این دیدار رودررو در شرایطی که همچنان شاهد شیوع تاج گذاری هستیم بسیار مهم است.«جنگ بین المللی» می خواهد دوجانبه را تقویت کند. روابط

پوشش گسترده سفر بشار اسد به تهران و دیدار با رهبری

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: سوریه امروز سوریه قبل از جنگ نیست، هر چند در آن زمان هیچ تخریبی وجود نداشت، اما اکنون احترام و اعتماد به سوریه بیشتر شده و همه به آن به عنوان یک نیرو نگاه می‌کنند.

بشار اسد همچنین از حمایت ایران از کشورش قدردانی کرد و گفت که نقش آمریکا در منطقه در حال تضعیف است و تاکید کرد که همکاری ایران و سوریه بر خلاف جاه طلبی های آمریکا و اسرائیل است.

در مجموع این نشست بسیار مهم است زیرا با توجه به دخالت روسیه در جنگ اوکراین، انتظار می رود ایران نقش مهم تری در سوریه ایفا کند که اسرائیل اصلاً آن را دوست ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید