پومسه قهرمانی آسیا لیموچی چراغ اول را روشن کرد / یک طلا و شش برنز برای پومسه ایران


ساعت: 17:03
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1878091

یاسمین لیموچی در بخش نوآوری و در رده سنی بالای 17 سال هفتمین دوره مسابقات پومسه قهرمانی آسیا به مدال برنز دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، امروز پنجشنبه دوم تیرماه 1401 هفتمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا در رشته پومسه با حضور 157 تکواندوکار از 34 کشور به میزبانی کره جنوبی در شهر چانگچون آغاز شد.

جاسمن لیموچی ملی پوش بخش خلاق و در رده سنی بالای 17 سال موفق به کسب مدال برنز این مسابقات شد. یاسمن لیموچی در یک گروه هشت نفره با تیم های قزاقستان، چین تایپه، ژاپن، فیلیپین، کره جنوبی، تایلند و ویتنام دیدار کرد و امتیاز 6.80 به دست آورد. نفر اول Ye Uncha از کره جنوبی و دومی Jana Dominic Oliva از فیلیپین است.

مرجان سلاشوری تا کنون در رده انفرادی تا 30 سال، علی نادعلی در انفرادی بالای 30 سال، مهربان و صادقی در دوضرب و یاسین زندی در رده انفرادی 18 تا 30 سال صاحب مدال برنز شده اند.

2 مدال برنز آسیا جان گرفت

هفتمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا پمزا به میزبانی کره جنوبی در شهر چانگچون امروز پنجشنبه دوم تیرماه 1401 با حضور 157 تکواندوکار از 34 کشور آغاز شد.

مرتضی زنده دل در بخش نوآوری و در رده سنی بالای 18 سال با پومسی روهای از چین تایپه، فیلیپین، ژاپن، کره جنوبی، تایلند و ویتنام به رقابت پرداخت و در نهایت با امتیاز 7.10 به همراه تایلند به مدال برنز دست یافت. . مقام اول به جائه هیون هان از کره جنوبی و مقام دوم به داریون ونرابل از فیلیپین رسید.

یاسین زندی در بخش استاندارد و در رده سنی 18 تا 30 سال نیز در مرحله یک چهارم نهایی مقابل حریفی از هنگ کنگ به برتری دست یافت و در مرحله نیمه نهایی تنها با 2 درصد اختلاف و 7.68 امتیاز مقابل کشور میزبان به برتری رسید و به مدال برنز رضایت داد.

قبل از آن زندی دل و زندی لیموچی در بخش نوآوری و در رده سنی بالای 17 سال مدال برنز را کسب کردند. این در حالی است که علی نادعلی در رده سنی بالای 30 سال در قسمت انفرادی نیز با شکست حریف قطری به فینال این رقابت ها راه یافت.

یک سهم طلا و ۶ نقره تیم ملی پومسه ایران

هفتمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا پمزا به میزبانی کره جنوبی در شهر چانگچون امروز پنجشنبه دوم تیرماه 1401 با حضور 157 تکواندوکار از 34 کشور آغاز شد.

در تیم سه نفره و در رده سنی بالای 30 سال علی نادعلی، حسین بهشتی و اکبر فروزان به مصاف نمایندگان کره جنوبی رفتند که در نهایت با 7.55 امتیاز به مدال ارزشمند نقره دست یافتند.

علی نادعلی نیز 30 سال پس از استراحت، در یک چهارم نهایی با امتیاز 7.60 برنده یک تک آهنگ شد. تیم ملی پومسه کشورمان در ادامه با پیروزی مقابل «عثمان بولار» از «قطر» با نتیجه ۷.۷۴ به فینال راه یافت. او مقابل علی با 7.62 امتیاز در مقابل جائه اوک جان از کره جنوبی دوم شد و به مدال نقره رسید.

در رده انفرادی زیر 30 سال مرجان سلاشوری که با پیروزی مقابل پاراباتی از نپال به فینال راه یافت در نهایت مغلوب سان مین یو از کره جنوبی شد و به مدال نقره رسید.

برای زنان بالای 30 سال، آتوزا فرهمند در فینال مسابقه مدال نقره، 7.57 امتیاز به یوجین کانگ از کره جنوبی از دست داد.

نادر هدمرادی در رده انفرادی زیر 65 سال نیز با شکست رستم اکبری از افغانستان به فینال رسید و مقابل کیونگ او سئو از کره جنوبی با نتیجه یک صد شکست خورد و به مدال نقره رسید. هدمرادی اردیبهشت ماه امسال مقابل همین رقیب کره ای فینال جام جهانی گویانگ کره جنوبی را به دست آورد و به مدال طلای ارزشمندی دست یافت.

در تیم دونفره بالای 30 سال بهستی و فرمند پارسا با غلبه بر کائو لو و والت از چین تایپه به مدال طلا دست یافتند. دو ایرانی این بخش در ابتدا با 7.50 امتیاز مقابل نمایندگان قطر به برتری رسیدند. در تیم دونفره زیر 30 سال صادقی و مهربان ابتدا مقابل تیم ویتنام به برتری رسیدند و در فینال مقابل چین تایپه شکست خوردند و به مدال نقره دست یافتند.

این مسابقات در سالن «هوبان» شهر چانگچون برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید