پیشرفت 60 درصدی شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال


زمان: 09:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۰۱
کد خبر: 1898908

وزیر ارتباطات به پیشرفت 60 درصدی شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بخشی از این پروژه و بخشی دیگر که پرسرعت و پرسرعت است اجرا می شود. شبکه ایمن مبتنی بر فیبرهای نوری، نیاز به کار خاصی دارد که حداقل 4 سال طول بکشد.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با بیان این مطلب شبکه ملی اطلاعات در حال انجام است، وی گفت: با شبکه ملی اطلاعات در حال رصد هستیم، در حال حاضر سیگنال هایی در این باره وجود دارد.

وی همچنین گفت: این پروژه هم اکنون 45 درصد پیشرفت دارد و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال 15 درصد دیگر به آن اضافه می کنیم تا بتوانیم بگوییم تا پایان سال 60 درصد پیشرفت خواهیم داشت. بخشی از آن برآورده شده است.

وزیر ارتباطات در پایان با اشاره به اینکه بخش دیگر آن شبکه پرسرعت و ایمن مبتنی بر فیبر نوری است، گفت: این شبکه نیازمند کار ویژه ای است که تکمیل زیرساخت های آن حداقل 4 سال زمان می برد. البته قطعات مختلف دیگری نیز ساخته می شود.

توسعه یک شبکه نوری مستلزم یک عزم ملی در بین همه دستگاه ها است

عیسی زارع پور نیز هفته گذشته در این خصوص گفت: برنامه ریزی برای شبکه ملی اطلاعات راه حل شورای عالی فضای مجازی است که البته راه حل آن کامل نیست و از شورا خواسته ایم سایر اجزا را نیز تصویب کند. اکنون در این طرح تعریف نسبتا خوبی از شبکه ملی اطلاعات انجام شده است. پیش از این، وظایفی برای دستگاه ها تعیین شده بود، اما معیار خاصی برای بهبود شبکه ملی اطلاعات اندازه گیری شد، وجود نداشت.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در حال حاضر به بیش از 100 شاخص نقطه پایانی رسیده ایم که با آن می توانیم سطح استقرار را مشخص کنیم. شبکه ملی اطلاعات وی گفت: بیش از 200 پروژه برای ساخت شبکه ملی اطلاعات تعریف شده است که همگی به صورت موازی در حال اجرا هستند. شبکه ملی اطلاعات دارای هفت پروژه بزرگ است که یکی از مهمترین پروژه ها مربوط به زیرساخت های ارتباطی است و پروژه های فرعی مانند فیبر نوری و نوسازی شبکه زیرساخت از مهمترین بخش های آن است. بخش دیگر زیرساخت های اطلاعاتی مانند مراکز داده، اپراتورهای ابری، مراکز داده و منطقه ویژه اقتصادی است که در آن کارها نیز به خوبی پیشرفت می کنند.

زارع پور بیان کرد: بخش دیگر پروژه های مربوط به خدمات کاربردی اولیه مانند پیام رسان، شبکه اجتماعی و موتور جستجو است و اقدامات زیادی در این بخش در حال انجام است که یکی از مهمترین آنها اولویت بندی بسترهای محلی است تا بتوانیم رقابت با نمونه های خارجی و همچنین تعریف مدل اقتصادی مناسب برای اکوسیستم فضای مجازی کشور.

او یک مدل اقتصادی مناسب برای شبکه ملی اطلاعات و از توسعه زیرساخت های امنیتی از دیگر پروژه های بزرگ شبکه ملی اطلاعات خبر داد که به صورت موازی در حال اجرا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید