پیشرو در جنوب شرق کشور در تصادفات زیاد / 8 هزار کشته و مجروح بر اثر جاده های خطرناک


زمان: 09:00
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1877966

تصادفات جاده ای یکی از نگرانی های اصلی سیستان و بلوچستان است، در حالی که ساکنان بمپور از مسئولان خواسته اند تا جاده های این منطقه را ایمن تر کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، بسیاری از تصادفات در سیستان و بلوچستان به دلیل تردد سوخت و سرعت زیاد است که روزانه باعث کشته و زخمی شدن بسیاری از مردم این منطقه می شود.



یکی دیگر از مشکلاتی که باعث تصادف در جاده های سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان بمپور می شود، خطرناک بودن جاده ها و غیراستاندارد بودن جاده ها و نبود روشنایی کافی است که در بین تمامی موارد بلاتکلیفی جاده ها مشهودتر است.

اولین قشر کشته شده در جاده های کشور با سیستان و بلوچستان مرتبط است

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته یک هزار و 182 نفر بر اثر تصادفات جاده ای در استان جان خود را از دست دادند که با این آمار رتبه اول فوتی های تصادفات جاده ای کشور در سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

غیراستاندارد بودن محورهای مواصلاتی استان و قانون گریزی از عوامل اصلی تصادفات جاده ای است و اگر تصادفات جاده ای در استان به همین منوال ادامه یابد به طور میانگین روزانه چهار فوتی در استان خواهیم داشت.

تعداد مصدومان تصادفات جاده ای استان در سال گذشته 7 هزار نفر بوده است.

با روند فعلی پیش بینی می شود امسال تعداد مصدومان تصادفات جاده ای استان به 8 هزار نفر برسد.

سایه مرگ در مسیرهای مواصلاتی بمپور به دلگان

در همین رابطه یکی از شهروندان داغدار جاده های خطرناک محدوده کلاتان شهرستان بمپور در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: مسئولان دست اندرکار باید برای رفع آن چاره اندیشی کنند تا جان مردم به خطر نیفتد.

وی افزود: در کنار این موضوع بسیاری از رانندگان به موضوع فرهنگ رانندگی به ویژه سرعت غیرمجاز توجهی ندارند و اصلا به این موضوع توجهی ندارند.

وی افزود: در محورهای مواصلاتی شهرستان بمپور نبود جاده های با کیفیت و استاندارد، سرعت مطمئنه و غیرمجاز یکی از عوامل مهم تصادفات فوتی است.

وی گفت: جاده های ناایمن به کابوسی خطرناک برای ساکنان استان سیستان و بلوچستان تبدیل شده است که روزانه خانواده های زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد.

جاده های بمپور ایمن هستند

در همین رابطه سلمان برهانی سرپرست فرمانداری بمپور در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: اکنون که در اجرای این محورها هستیم، مقرر شد برای جلوگیری از حوادث و تلفات جبران ناپذیر، ایمنی نقاط داغ اضطراری در حمل و نقل. محورهای این منطقه باید تسریع شود.

وی افزود: تکمیل، اصلاح و ایمن سازی نقطه اضطراری بهست آباد – بمپور در عملیات اجرایی آن در حال انجام است و باید در اسرع وقت تکمیل شود.

این مسئول تصریح کرد: تعمیر و ایمن سازی محور سه راهی فیروزآباد گربی به دشت در برنامه کاری کارکنان مربوطه شهرستان بمپور قرار گیرد.

وی افزود: روشنایی و ایمن سازی تقاطع شمس آباد – بمپور – دلگان باید در اسرع وقت تکمیل شود.

برهانی خاطرنشان کرد: پیگیری های لازم برای ایمن سازی، ترمیم روسازی آسفالت و آبگیری از محور جعفرآباد تا آخرین نقطه محدوده شهر بمپور در اسرع وقت توسط مسئولان مربوطه انجام شود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید