پیش بینی برداشت 3500 تن انگور از باغات هلیل آباد


ساعت: 10:26
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1877880

این چوپان گفت: برداشت 300 هکتار از باغات هلیل آباد رو به پایان است و پیش بینی می شود تا 3500 تن انگور یاقوتی در این منطقه برداشت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود شعبان مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد در گفت و گو با خبرنگار صبح توس ; وی گفت: شهرستان هلیل آباد دارای 5 هزار و 727 هکتار باغ آنگو است و کار برداشت انگور یاقوتی از 300 هکتار از تاکستان های شهرستان هلیل آباد به روزهای پایانی خود نزدیک می شود.

وی با بیان اینکه انگور یاقوتی یکی از قدیمی ترین ارقام انگور شهرستان است که از کلاس بسیار بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: بیش از 30 رقم انگور از جمله پیکامی، عسکری، ترشیز، لعل، صاحبی، رزاقی، فهری و… در شهرستان هلیل آباد شناسایی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با تاکید بر اینکه محصول اصلی انگور خلیل آباد ارقام معمولی عسکری و پیکامی است که عمدتاً برای تازه خوری و تولید کشمش استفاده می شود، موز دارد که عمدتاً به صورت تازه خوری استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود بیش از 3 هزار و 500 تن انگور یاقوتی از باغات شهرستان برداشت و روانه بازار شود، اذعان داشت: انگور یاقوتی برداشت شده از انگور سبز هلیل آباد برای بازار داخلی و سایر استان ها عرضه می شود. برای غذای تازه ارسال می شود.

این چوپان با بیان اینکه امسال بیش از 1500 تن از این رقم انگور در گلخانه کاشته شده است، افزود: با توجه به زودرس بودن این انگور، کشت گلخانه ای می تواند زودتر این محصول را با قیمت بسیار بالایی روانه بازار کند. مقرون به صرفه.

وی با اشاره به اینکه هر ساله محصولات زراعی شهرستان هلیل آباد آسیب های جبران ناپذیری از بلایای طبیعی می بیند، تصریح کرد: کشت گلخانه ای علاوه بر منافع اقتصادی می تواند کمک خوبی برای حفاظت از محصولات کشاورزی در برابر تگرگ، طوفان و باران های سیل آسا باشد. برای به حداقل رساندن این آسیب وقت بگذارید.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد همچنین در پایان خاطرنشان کرد: میزان آب مصرفی در باغات زیر گلخانه نسبت به باغ هایی که در فضای باز کاشته می شود بسته به نوع ساختار خاک 50 تا 70 درصد کمتر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید