پیش بینی هوای کشور تا 30 دی ماه 1401 / فعالیت سامانه بارشی در بیشتر نقاط کشور

ساعت: 09:23
تاریخ انتشار: 1301/10/16
کد خبر: 1922138

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران و مخاطرات جوی از فعالیت سامانه بارشی در بیشتر نقاط کشور، بارش برف و باران، کاهش دما و همچنین ورود سامانه جدید بارشی به جنوب غرب خبر داد. بخشی از کشور

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز جمعه (25 دی ماه) در استان های جنوبی فارس، بوشهر، کرمان و در استان هرمزگان و … جزایری که در تنگه هرمز و در شرق خلیج فارس قرار دارند رگبار و گاهی رعد و برق خواهد بود. برق نیز ظاهر می شود. بارش در مناطق مرتفع به صورت برف است.

وی ادامه داد: همچنین در برخی از مناطق واقع در شمال غرب، کوه های زاگرس مرکزی و جنوبی، رشته کوه های البرز مرکزی و برخی نقاط شمال شرق بارش پراکنده باران و برف خواهد بود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی، روز شنبه (۲۶ دی) در هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش باران و وزش باد خواهد بود. در جنوب آذربایجان غربی، مناطق غربی کردستان و کرمانشاه نیز بارش باران پیش بینی می شود و از اوایل عصر با جاری شدن شمال دریای خزر، بارش در سواحل دریای خزر آغاز می شود.

وی افزود: روز یکشنبه (28 دی ماه) در سواحل دریای خزر، اردبیل، خراسان شمالی و خراسان شمالی بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود و کاهش دما در اردبیل و سواحل دریای خزر کاهش می یابد.

ضیائیان ادامه داد: همچنین در برخی مناطق واقع در شمال غرب و در ارتفاعات رشته کوه البرز بارش برف پیش بینی می شود. همچنین در برخی مناطق کردستان و کرمانشاه بارندگی و در برخی مناطق خراسان جنوبی نیز بارش پیش بینی می شود.

وی درباره وضعیت جوی کشور در روز دوشنبه (29 دی ماه) گفت: روز دوشنبه بارش در شمال غرب، سواحل شمالی خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه دارد که در شمال شرق با کاهش محسوس دما همراه خواهد بود. منطقه به تدریج با نفوذ یک سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در مناطق خوزستان، کوگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس و بوشهر بارش پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی ادامه داد: روز سه شنبه (۲۰ دی) به جز شمال غرب و جنوب شرق کشور در بقیه مناطق بارش خواهد بود و شدت در شرق و جنوب لرستان، چهارمحال و بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر بارش باران خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز جمعه (26 دی) در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز شدید است. شنبه 27 دی ماه در خلیج فارس و یکشنبه 28 دی ماه در خلیج فارس تنگه هرمز خواهد بود. و دریای خزر هیجان خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (27 دی ماه) نیمه ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای یک و یک و حداکثر دمای هوا ۸ درجه و در روز یکشنبه (۲۷ آذر) کمی ابری همراه با مه صبحگاهی و در نقاطی وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر ۹ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (26 و 27 آذرماه) بندرعباس با دمای 22 و 21 درجه سانتیگراد گرمترین و همدان با دمای 5- و فردا و شهرکرد با دمای 6- سردترین هستند.

دیدگاهتان را بنویسید