پیوستن اوکراین به ناتو جنگ جهانی سوم را تسریع می کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت ملی روسیه روز جمعه درباره پیوستن اوکراین به ناتو هشدار داد.

وی در سخنان خود گفت: درخواست زلنسکی برای پیوستن (اوکراین) به ناتو، تسریع در آغاز جنگ جهانی سوم است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین شامگاه جمعه رسماً درخواست تسریع در الحاق این کشور به پیمان آتلانتیک شمالی را داد.

وی همچنین گفت: در حالی که پوتین رئیس جمهور روسیه است، اوکراین با مسکو مذاکره نخواهد کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که پوتین در شامگاه جمعه رسما سند الحاق 4 منطقه از اوکراین به روسیه را امضا کرد.

وی در مراسم امضای اسناد الحاق مناطق جدید به روسیه گفت: مردم انتخاب خود را کردند. دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا سرنوشت مشترکی با روسیه دارند. وی افزود که مردم این مناطق برای همیشه شهروند روسیه خواهند شد.

همه پرسی الحاق این مناطق به روسیه از روز جمعه (23 سپتامبر) آغاز شد و تا 27 سپتامبر (5 مه) ادامه داشت. به گزارش رویترز، مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوروژیه روی هم حدود 15 درصد از خاک اوکراین را تشکیل می دهند.

صبح روز پنجشنبه (29 سپتامبر) رسانه های روسی با انتشار نتایج همه پرسی در مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوروژیه اعلام کردند که در تمامی این مناطق بیش از 95 درصد مردم خواهان پیوستن به روسیه و جدایی از اوکراین هستند.

تحلیلگران بر این باورند که با الحاق این مناطق به روسیه، توسعه در شرق اروپا ممکن است وارد مرحله جدیدی شود. مسکو از این پس هرگونه حمله به چهار منطقه مذکور را اقدامی نظامی علیه روسیه خواهد دانست و ممکن است واکنش شدیدی نشان دهد.

پیش از این، در سال 2014، شبه جزیره کریمه از اوکراین جدا و به روسیه که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته نشده است، ضمیمه شد.

دیدگاهتان را بنویسید