چالش بزرگ محیط زیست با خشکسالی؛ حیات وحش نیاز به حمایت دارد


ساعت: 11:08
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1877995

خشکسالی محیط زیست را به گونه ای تهدید می کند که می تواند منجر به انقراض گونه های مختلف شود، بنابراین این امر مستلزم همکاری مردم با مسئولان برای عبور از وضعیت موجود است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، زمانی که بارندگی ها نسبت به سال گذشته در برخی استان ها مانند ایلام کاهش یافت و امسال نیز ادامه یافت، نوید خشکسالی را می داد که همه را تحت تاثیر قرار داد چرا که آمارها سالی خشک را برای مردم نشان می دهد. .

خشکسالی از یک سو باعث کندی کشاورزی شده است، اما از سوی دیگر حیات وحش در خطر است و باید علاوه بر صید بی رویه به خشکسالی نیز اضافه شود، در حالی که برخی از حیوانات منطقه در معرض خطر انقراض هستند.

واقعیت این است که بدون محیط زیست و حیات وحش، انسان زندگی سختی خواهد داشت، زیرا چرخه طبیعت مختل می شود و حتی ممکن است نسل بشر از بین برود، بنابراین حفظ محیط زیست و انتقال آن به نسل های آینده مهم است. .

حفاظت از محیط زیست نیازمند برنامه ریزی و همکاری همه نهادها است به طوری که امروزه برخی کشورها موفق به احیای گونه های طبیعی و جانوری از دست رفته شده اند.


حیات وحش نیاز به حمایت دارد

منت نیا کارشناس محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: آمارها نشان دهنده کمبود بارندگی و کاهش آب های زیرزمینی است که برای طبیعت و محیط زیست مضر است.

وی افزود: علاوه بر این شکار غیرمجاز با وجود درگیری های صورت گرفته برخی گونه ها را در معرض خطر قرار داده است، بنابراین فرهنگ سازی برای کاهش شکار بی رویه ضروری است.

این کارشناس محیط زیست گفت: با توجه به حفاظت از گونه های موجود در محیط زیست باید همه دست به دست هم بدهند تا محیط زیست سالم را به نسل های آینده منتقل کنند و بتوانند بر شرایط فعلی فائق آیند.


62b40805c4df4 139607111142158512131534 خبر خاکستری


آب های زیرزمینی کاهش یافته است

غلامرضا ابدالی مدیرکل محیط زیست استان ایلام در گفتگو با خبرنگار بیدار ایلام گفت: خشکسالی باعث کاهش آب های زیرزمینی در ایلام شده است به طوری که بارندگی ها در بلندمدت 67 درصد و در سال گذشته 47 درصد کاهش داشته است. چنین چیزی مشاهده می شود.

وی افزود: برای تامین آب حیات وحش استان چهار آب ۱۲ هزار مترمکعبی در مناطق حفاظت شده مانشت و کالارنگ ساخته شده که دارای بتن بوده و هر کدام ۱۲ هزار لیتر آب دارند.

مدیرکل محیط زیست استان ایلام افزود: همچنین 3 مخزن بزرگ آب برای منطقه حفاظت شده کلگ خریداری شده که در حال نصب هستیم.


خشکسالی چالش های بزرگی برای حیات وحش ایجاد می کند

ابدالی اضافه کرد: امسال برای از بین نرفتن گونه های جانوری مجبور شدیم در مناطق مختلف علوفه و سم پاشی علوفه را فراهم کنیم که مردم و خیران با همکاری و همکاری در تامین علوفه اقدام کنند.

وی افزود: انبار علوفه در استان ایلام با وام 700 میلیون تومانی برای ذخیره سازی علوفه در مواقع خشکسالی احداث می شود.

مدیرکل محیط زیست ایلام گفت: اثرات خشکسالی باعث به خطر افتادن محیط زیست و آسیب آن به گونه های مختلف جانوری از جمله آبزیان، پرندگان و … و حتی گونه های در معرض انقراض شده است.

ابدالی گفت: مهاجرت گونه های حیات وحش به سمت منابع جدید آبی با توجه به بی اطلاعی آنها از محیط جدید می تواند آسیب پذیر و حتی منقرض شود.

انتهای پیام/ص

دیدگاهتان را بنویسید