چرا دولت تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان را روشن نمی کند؟

چرا دولت تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان را روشن نمی کند؟

کریم صادق زاده تبریزی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور به ویژه مستمری بگیران که اکنون به بخش مهمی از محرومان تبدیل شده اند، گفت: تامین اجتماعی و ارسال آن به هیات وزیران برای تصویب نهایی انتظار می رفت سازمان تامین اجتماعی این موضوع را انجام دهد. تسلیم نشدند و با جدیت پیگیر تصویب این مصوبه شدند.

وی گفت: ارسال این مصوبه به هیئت دولت به خوبی نشان می دهد که تامین اجتماعی به ظلم های وارده به مستمری بگیران آگاهی کامل دارد اما با استفاده از فرصت نشان داده است که علاقه ای به صاحبان اصلی این مجموعه که مستمری بگیران و مستمری بگیران هستند ندارد. کارگرانی که مستمری بگیران آینده هستند.”

صادق زاده گفت: ناامنی مستمری بگیران تامین اجتماعی با پرداخت حقوق کارگران بر اساس افزایش جدید دستمزد و مصوبه شورای عالی کار ادامه دارد. از سوی دیگر بازنشستگان کشوری و لشکری ​​با افزایش مصوب حقوق فروردین ماه خود را دریافت کردند و در این بین تنها تعهدات مستمری بگیران کارگری مشخص نیست.

به گفته وی؛ دولت و مجلس در سال های اخیر با پرداخت نکردن به موقع حقوق و دریافت مستمری تامین اجتماعی کارگران بازنشسته را از حقوقشان محروم کرده اند. همچنین از حقوقی که 30 سال به این سازمان داده اند، کمتر از میزان حقوق و به صورت حق بیمه.

نائب رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان آذربایجان شرقی ادامه داد: بیمه شدگان شاغل و بازنشسته در واقع کارفرمایان تامین اجتماعی و تمامی کارکنان سازمان تامین اجتماعی هستند پس چرا در این مجموعه به ولی شما تعقیب می شود؟

وی با اشاره به اینکه حتی یک جلسه هم برای تعریف تعهدات و پرداخت مستمری زیاد است، زیرا قوانین مشخص و تکالیف مشخص است، گفت: تامین اجتماعی در شرایطی که هنوز دولت است حتی نمی تواند پرداخت کند، باز هم می تواند کارهای زیادی انجام دهد. بخشی از بدهی روی قبض به نظر من جسارت شهردار تهران در پرداخت حقوق کارکنان اتوبوس رانی یک شبه هم قابل تقدیر است.

رئیس کانون بازنشستگان تبریز گفت: بر اساس مواد 111 و 96 قانون تامین اجتماعی، حقوق مستمری بگیران طبق مصوبه شورای عالی کار برای افزایش دستمزد باید افزایش یابد و این امر باید افزایش می یافت. در اسرع وقت انجام شود اما هنوز اقدام عملی انجام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه تاخیر در تصویب نهایی و اعلام تورم شدید در این شرایط مشکلات بیشتری را برای بازنشستگان ایجاد کرده است، افزود: البته برخی با سنگ اندازی به تصویب این مصوبه دشمنان انقلاب را خوشحال می کنند.

صادق زاده با بیان اینکه اگر ما کارگران و بازنشستگان تا دیروز در زمینه تحصیل، تفریح ​​و رفت و آمد مشکل داشتیم، اکنون با تورم فعلی نگران نان سر سفره خود هستیم، گفت: تسکین به دلیل مشکلات دیگر این قشر در سایر بخش ها است. مانند درمان و بیمه تکمیلی، داروهای گران قیمت، مسکن و ده ها موضوع دیگر حل نشده باقی مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید