چرا دولت طرح رتبه بندی معلمان را اجرا نمی کند؟!

چرا دولت طرح رتبه بندی معلمان را اجرا نمی کند؟!

طرح رتبه بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت یکی از موضوعات مهمی است که برای ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان باید اجرا شود. لایحه نظام رتبه بندی معلمان پس از بررسی دو ماهه در پایان آبان ماه سال گذشته در آخرین جلسه تخصصی کمیسیون فعالیت های اجتماعی و دولت الکترونیکی هیئت دولت به تصویب رسید. پیش نویس قانون رتبه بندی معلمان به منظور ایجاد سازوکارهای لازم برای ارتقای صلاحیت های حرفه ای، جایگاه و اقتدار علمی و عمومی معلمان و افزایش انگیزه برای ارتقای فعالیت های آموزشی آنان تدوین شد. در طرح طبقه‌بندی معلمان، عناوین حرفه‌ای برای طبقه‌بندی معلمان در نظر گرفته می‌شود و بر اساس هر رتبه، ضرایب در ارزیابی سمت و کارمندان و در نتیجه حقوق و دستمزد آنها لحاظ می‌شود. طرح رتبه بندی معلمان در حال حاضر در مراحل پایانی خود است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تبریک روز ملی اصناف و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی گفت: با تاخیر.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در تذکر دیگری خطاب به وزیر آموزش و پرورش خواستار اجرای قانون طبقه بندی معلمان شد و گفت: احقاق حق دولت به عنوان یک ضرورت ضروری شده است. در اسرع وقت.

وی همچنین با یادآوری وزیر بهداشت با انتقاد از اینکه دفترچه خدمات درمانی بیماران کم خونی مزمن حذف شده و بیشتر آنها از اقشار ضعیف نیازمند تعویض مفصل هستند، گفت: خوزستان نیز با داشتن 2200 بیمار تالاسمی در رتبه دوم قرار دارد. در کشور در این زمینه، اما از سهمیه کاری محروم هستند و گواهینامه رانندگی آنها به مدت 2 سال مورد تبعیض قرار می گیرد که این تبعیض است.

یکی از اعضای مجمع نمایندگان استان خوزستان در پایان با اشاره به اینکه سرشماری عمومی از سال 95 انجام نشده است که در تخصیص سرانه و سرانه موثر بوده است، خواستار به روز رسانی طرح حاد روستایی شد که سال هاست اجرایی نشده است. وام.

اجرای این طرح با اعلام رئیس جمهور آغاز می شود
صادق ستاری فرد، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: منتظر ابلاغ آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان از سوی رئیس جمهور هستیم که احتمالا تا پایان هفته جاری ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کار کارشناسی و نهایی شدن متن انجام شده است، افزود: این مصوبه به زودی با ابلاغ رئیس جمهور لازم الاجرا می شود.

ستاری فرد در خصوص آماده سازی مقدمات اجرای رتبه بندی معلمان افزود: آموزش و پرورش مقدمات اجرای آن را فراهم کرده است به عنوان مثال تصمیمات اعضای هیات نظارت انتخاب شده که رتبه بندی را مشخص می کند.

سخنگوی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ابلاغیه های لازم از سوی وزیر آموزش و پرورش به اعضای هیات ممیزی انجام شده است، ادامه داد: اعضای هیات ممیزی در سه سطح منطقه ای، ناحیه ای و مرکزی فعالیت خود را آغاز کرده اند.

به گفته وی، اسناد معلمان نیز جمع آوری می شود.

پیگیری رتبه بندی معلمان در مجلس
روز گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس در جلسه علنی مجلس به بررسی رتبه بندی معلمان پرداختند.

کاظم دلهوس نماینده مردم صومعه سرا در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: این سوال را مطرح کنید.

ص محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص گفت: آیین نامه اجرایی قانون طبقه بندی معلمان هنوز تصویب نشده است و باید به این موضوع رسیدگی شود.

وی در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی گفت: قانون رتبه بندی معلمان در مجلس تصویب شد و مجلس 38 هزار میلیارد تن اعتبار برای اجرای آن در نظر گرفت.

جوکار گفت: متاسفانه هنوز مفاد اجرایی قانون رتبه بندی معلمان تصویب نشده است. این در حالی است که مفاد اجرایی این قانون باید تا سوم خرداد در اختیار فرهنگیان قرار می گرفت.

سخنگوی دولت مدتی پیش دلیل عدم اعمال رتبه بندی معلمان را اینگونه عنوان کرده بود: رتبه بندی معلمان اعمال می شود و قانون باید اجرا شود و امسال باید انجام شود. قانون توسط دولت اجرا می شود و آیین نامه آن نوشته می شود.

خاب انتخاب کمیته انتخاب رتبه بندی معلمان
بیست و چهارم خطر بود که نمایندگان با مصوبه ای از دولت خواستار تدوین آیین نامه و تشکیل هیات نظارت بر نظام رتبه بندی معلمان شدند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه قانون رتبه بندی معلمان، ماده ۸ این لایحه را با ۱۹۶ رای موافق، ۲ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند. ملاقات.

بر اساس ماده 8 این لایحه؛ اجراي احكام اجرايي اين قانون تشكيل هيأت‌هاي نظارت مركزي، بخش، شهرستان و منطقه، نحوه تعيين امتياز رتبه‌بندي معلمان، شرايط جذب، ترفيع، عزل و تنزل مقام و جزئيات تعيين رتبه فوق‌العاده بر اساس امتیازات دریافتی ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط وزارت آموزش و پرورش و دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به انتخاب کمیسیون (به عنوان ناظر) با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری – کار تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.

نمایندگان در جریان رسیدگی به این لایحه، ماده 7 این لایحه را نیز با 174 رای موافق، 26 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 239 نماینده برای تعیین سقف تقسیم رتبه های پنج گانه معلمان تصویب کردند. حاضر.

ماده 7 حذف شده از این لایحه بدین شرح است: برای عناوین موضوع این قانون در تصمیمات انتصاب معلمان رتبه فوق العاده تعیین می شود. درصدی از کل حقوق ثابت و مستمری آنهاست که به طور میانگین (25%) بالاتر از میانگین حقوق و اضافه مستمر مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری محسوب می شود. این کسر مستمر مستمری است. درصد فوق العاده هر یک از درجات موضوع این قانون در آیین نامه قوه مجریه تعیین خواهد شد.

تبصره حذف شده این ماده این است که معلمانی که قبل از تصویب این قانون بازنشسته شده اند مشمول این ماده نخواهند بود و مانند سایر کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری مشمول مقررات این قانون خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید