چرا زمان دقیق پرداخت حقوق بازنشستگان مشخص نیست؟

چرا زمان دقیق پرداخت حقوق بازنشستگان مشخص نیست؟

تاخیر در پرداخت مستمری بگیران از سوی سازمان امور مالیاتی کشور در ماه های اخیر به ندرت اتفاق افتاده است، اما به نظر می رسد در پایان اردیبهشت ماه امسال این تاخیر نسبت به ماه های مشابه سال های گذشته اندکی کمتر بوده است.

گزارش بازنشستگان تامین اجتماعی اگرچه عرف سازمان تامین اجتماعی معمولا بیستم هر ماه است، اما بسیاری از بازنشستگان با چهار روز تاخیر مستمری خود را دریافت کرده اند. اما اخبار حاکی از آن است که آخرین گروه های باقی مانده در اردیبهشت ماه مستمری خود را در روزهای پایانی دومین ماه سال دریافت خواهند کرد.

علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی) با تایید عدم دریافت مستمری بازنشستگان تا 9 اردیبهشت ماه اظهار داشت: بسیاری از مستمری بگیران با تاخیر در پرداخت مستمری خود مشکل دارند زیرا مبلغی که دارند دریافتی آنقدر زیاد است که روز پرداخت خود را نیز برنامه ریزی می کنند و برخی نیز اقساط دارند.

عیوضی با بیان اینکه «مدیران سازمان تأمین اجتماعی در گفت وگو با ما قول پرداخت به موقع مستمری را دادند»، تصریح کرد: البته قول کافی نیست زیرا شرایط ما با شرایط برخی مدیران و کارکنان مربوطه متفاوت است. و ما آنها برای خرید خود نیاز به تامین اجتماعی مستقیم داریم و تاخیر چند روزه بر برنامه های زندگی بسیاری از افراد تاثیر گذاشته و آنها را با مشکل مواجه می کند. بهتر بود سازمان تامین اجتماعی حداقل یک روز مشخص را برای واریز مستمری تعیین می کرد تا برنامه ریزی کنند.

وی با اشاره به علت تاخیر در پرداخت ها، با رد شبهه عدم پرداخت به دلیل کسری مالی سازمان تامین اجتماعی، تصریح کرد: تاخیر در پرداخت و تاخیر در واریز مستمری در برخی ماه ها مانند اردیبهشت ماه. ، بیشتر به دلیل بی احتیاطی نسبت به مدیریت هماهنگ کننده های پرداخت است.

در پی پیگیری های ایلنا، منابع آگاه در سازمان تامین اجتماعی اعلام کردند: پرداخت مستمری ها در اردیبهشت ماه از 31 اردیبهشت ماه تا پایان ماه ادامه دارد و به افراد بر حسب منطقه یا سایر رده های مختلف براساس جدول زمانی در تاریخ 30 اردیبهشت ماه پرداخت می شود. روزهای مختلف از گروهی به گروه دیگر

این منبع آگاه تاکید کرد: مستمری مردم در ده روز پایانی ماه پرداخت می شود و نگران نباشند. همچنین مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی همواره آخرین گروهی هستند که در روزهای 9 و 9 اردیبهشت ماه حقوق بازنشستگی خود را دریافت می کنند و تا زمانی که سایر مستمری بگیران مستمری خود را دریافت نکنند، مستمری خود را از خود سازمان دریافت نخواهند کرد.