چرا ستاره استقلال کمتر در قطر بازی کرد؟

چرا ستاره استقلال کمتر در قطر بازی کرد؟

منصور رشیدی دروازه بان و مربی گل های سابق استقلال و تیم های ملی ضمن طرح سوالاتی درباره عملکرد کارلوس کی روش برای سیدحسین حسینی، خیال همه استقلالی ها را راحت کرد. وی همچنین خطاب به مسئولان فدراسیون فوتبال گفت:

انتظار داشتی تیم ایران در جام جهانی حذف شود؟

نه، هیچ وقت فکر نمی کردم با تیم خوبی که داریم اینطور حذف شویم. متأسفانه در بازی گذشته می توانستیم با تساوی پیش برویم اما می خواستیم این اتفاق برای فوتبال ما بیفتد.

منظورت از خودت کیه؟

کارلوس کی روش باعث شد تیم ایران با وجود آن همه بازیکن خوب مقابل آمریکا با روشی کاملا تدافعی و چیزی که اصلا شبیه فوتبال ایران نبود تمام توانش را بدهد. به راحتی می توانستیم به دور بعد صعود کنیم اما آنقدر عقب بازی کردیم که آمریکایی ها به ما گل زدند. اگر بازی هلند و آمریکا را تماشا کرده باشید، می دانید که آمریکا تیمی نبود که ما از آن غول بسازیم.

دلیل حضور بیرانوند در ترکیب اصلی چه بود؟

تجهیزات دروازه بان کاملاً خوشمزه است. مربیان زیادی هستند که ترجیح می دهند در هر شرایطی از دروازه بان اصلی خود استفاده کنند. به خصوص در تورنمنت های مهم و بزرگی مثل جام جهانی یا جام ملت های قاره ای. علیرضا بیرانوند قطعا آنقدر آماده است که کارلوس کی روش می تواند به او و حضورش در تیم اعتماد کند. البته نمی توانم بگویم که اگر حسینی بود، توپی را که گل می زد یا می گرفت، می گرفت اما به هر حال تشخیص کارلوس کی روش بود.

این حادثه چه تأثیری در روحیه سیدحسین حسینی داشت؟

طبیعی است که بدون تاثیر نیست! حسینی مقابل ولز فوق‌العاده خوب بود و شاید 50 درصد آن برد به عملکرد خوب او در نیمه اول و به خصوص در دقایق پایانی با آن ضربه ناگهانی روی دروازه برمی‌گردد.

با این شرایط فکر می کنی حسینی بتواند با آمادگی 100 درصدی برای دربی به زمین برود؟

قطعا درست است به خاطر درخشش او مقابل ولز تبریک می گویم. این پسر در حال حاضر یک دروازه بان واقعاً ماهر است و با تجربه ای که در جام جهانی به دست آورده است، بیشتر به بلوغ خواهد رسید. به شاگرد سابقم خسته نباشید می گویم و یادآوری می کنم که تیم استقلال دست کمی از تیم ملی ندارد. چون نیمی از ایرانی ها به استقلال علاقه دارند و نتایج آن برایشان بسیار مهم است. البته خود حسینی از قبل با تجربه فراوانش همه مشکلات را می داند. اما وظیفه من به عنوان مربی الهام بخشیدن به شاگردم است.

از وضعیت تیم استقلال خبر دارید؟

امیدوارم مشکلات مالی باشگاه هر چه زودتر برطرف شود. نمی دانم این وضعیت تا کی باید ادامه داشته باشد! هر مدیری می آید و از مشکلات مالی ابراز نگرانی می کند. چرا یک بار برای همیشه وضعیت این دو باشگاه را روشن نمی کنند!

ابوالفضل جلالی و روزبه چشمی را چطور دیدید؟

هر دو نفر عالی بودند به خصوص جلالی که در بازی آخر وقتی به زمین آمد موتور تیم در سمت چپ روشن شد. در تعجب بودم که چرا وقتی میلاد محمدی گرفتگی عضلانی پیدا کرد و زمین را ترک کرد، کارلوس کی روش او را در زمین نگذاشت و منتظر ماند تا اواسط نیمه دوم وارد زمین شود. شاید خیلی به جلالی اعتماد نداشت که اصلاً درست نیست. وقتی مربی به بازیکنی اعتماد نداشته باشد قطعا او را به جام جهانی نخواهد برد. چه کسی باید به همه این سوالات پاسخ دهد، نه من.

به نظر شما کویروس توضیحی برای ادامه ندادن به دور دوم دارد؟

قطعا باید وجود داشته باشد. او یک فوتبالیست است و حتما مشکل کارش را فهمیده است اما تا اینجای کار عجیب است که هیچکس از او سوال نمی پرسد. من مطمئنم اگر یک مربی ایرانی جایی بود، تا به حال تمام تلویزیون را زیر و رو کرده بود. هیچکس از کارلوس کی روش نپرسید که چرا ایران به انگلیس 6 گل زد و توضیح فنی او را نشنیدیم. در مورد بازی ولز هم باید بگوید که چرا تیم یکدفعه وارونه شد و دوباره به آمریکا باختیم. باید توضیح داد که چه اتفاقی افتاد، چه شد، بچه ها در یک بازی آنقدر سرحال و پرانرژی ظاهر شدند و 4 روز بعد در زمین مقابل آمریکا ترسیدند و در نهایت حتی یک تساوی هم نگرفتند. منتظر پاسخ های شما هستیم

دیدگاهتان را بنویسید