چرخه انتخابی جای خود را به چرخه سلیقه ای داد/ همه فرصت برابر برای حضور در تیم ملی دارند

ساعت: 13:29
تاریخ ارسال: 11/01/1401
کد خبر: 1923500

فدراسیون های بعدی باید این مسیر را ادامه دهند

مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد گفت: چرخه انتخابی جای خود را به سلیقه داده و فدراسیون های بعدی باید به همین منوال ادامه دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور به عنوان اولین مرحله از مسابقات انتخابی تیم ملی از 8 تا 30 دی ماه در سالن شهدای تهران برگزار شد.

محسن کاوه، مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد درباره این رقابت ها گفت: فدراسیون به وعده خود در خصوص چرخه انتخابی تیم ملی عمل کرد. در آینده فدراسیون های بعدی هم باید این چرخه را دنبال کنند چون اهالی کشتی این چرخه را قبول دارند.

وی ادامه داد: در گذشته عضویت تیم های ملی به این صورت بود که هیئت فنی در فدراسیون مسئولیت انتخاب نفرات تیم های ملی برای مسابقات را بر عهده داشت. اگرچه مراحل گزینش توسط خود آنها مشخص می شد، اما پس از اتمام مراحل گزینش این شورا در انتخاب افراد اعزامی، گاهی اوقات سلیقه شخصی آنها اعمال می شد و این امر نارضایتی را به دنبال داشت. گاهی متوجه می شد کشتی گیر که در این روند همه حریفان خود را شکست داده بود انتخاب نمی شد و کشتی گیر دیگری که توسط هیئت فنی انتخاب می شد انتخاب می شد. در گذشته نیز موارد مشابهی وجود داشته و این موضوع باعث آزار کشتی گیران شده است چرا که مدت زیادی طول کشید تا هیئت فنی فرد مورد نظر را به سلیقه شخصی به تیم ملی معرفی کند. این شورا بابت حضور خود هزینه ثابتی از فدراسیون دریافت کرد و شخص مرکزی روند مرکزی را زیر پا گذاشت.

کاوه در خصوص تغییرات ایجاد شده در مورد چرخه انتخابی تیم ملی گفت: روند انتخابی تیم های ملی برای مسابقات از چندین سال قبل تغییر کرده است و هر کشتی گیر می تواند در چرخه انتخابی از قبل برنامه ریزی شده و تعیین شده در مسابقات شرکت کند. منتخبی از تشک برنده در زمین، نایب قهرمان تیم ملی مالک خواهد بود. بنابراین در انتخاب نفرات اعزامی به مسابقات اعمال سلیقه شخصی از بین رفته است و این کشتی گیر است که سرنوشت انتخاب خود را رقم می زند. تعیین از قبل چرخه انتخابی و رعایت این اصول باعث شد که همه فرصت برابری برای حضور در تیم ملی داشته باشند.

مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد به برخی اشتباهات موثر داوری اشاره کرد و گفت: ممکن است در جریان مسابقات اشتباهات داوری رخ دهد و حق کشتی در مسابقات از بین برود. در این صورت با بازنگری های انجام شده کشتی گیر شکست خورده به دلیل اشتباه داور در مراحل بعدی وارد چرخه انتخابی می شود تا شانس مجدد داشته باشد.

وی با تقدیر از صدا و سیما گفت: با پخش مستقیم مسابقات از شبکه های سراسری همه می توانند این مسابقات را تماشا کنند و از نحوه انتخاب بازیکنان منتخب آگاه شوند و اکنون با برگزاری مسابقات قهرمانی کشور نفرات اول نیز اعزام می شوند. به بازی های آسیایی می رسد و نایب قهرمانان این دوره یک شانس دیگر برای حضور در رقابت های جام تختی دارند.

کاوه در پایان تاکید کرد: در انتخابی تیم جوانان همه حضور داشته باشند. کشتی گیران تیم نوجوانان نیز می توانند در تیم ملی بزرگسالان شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید