چند درصد از مربیان از مزایای رتبه یک ارزشیابی معلم برخوردار شدند؟

چند درصد از مربیان از مزایای رتبه یک ارزشیابی معلم برخوردار شدند؟

صادق ستاری فرد با بیان گزارشی از عملکرد فعالیت های این معاونت در راستای اجرای رتبه بندی، ضمن تشکر از پیگیری جدی وزیر آموزش و پرورش و قدردانی از حمایت های سازمان برنامه و بودجه، اظهار داشت: : تقریبا 80 درصد از مشمولان، از مزایای رتبه آموزشی معلم و حدود 90 درصد از معاونان فرهنگی از مزایای بازیابی دستمزد برخوردار شدند.

وی افزود: احیای دستمزد از مهر اول اجرا شده که در ماه های آینده نیز ادامه خواهد داشت و شامل ضریب ریالی 3000 واحدی و افزایش 100 درصدی حقوق فرزند و 50 درصد کمک عائله مندی است. در خصوص رتبه بندی، صدور احکام تربیت معلم (45 درصد از کل حقوق کار، حقوق کارمند و اضافه کار) از تاریخ 31 شهریور 1400 برای مشمولان اعمال شده است و وجوه و معوقات از تاریخ 11 فروردین 1401 به مدت 8 ماه پرداخت شده است. .

وی بیان کرد: بر اساس قانون استخدام کشوری و قانون مدیریت خدمات کشوری، برای شاغلین در صندوق بازنشستگی کشوری، کمک هزینه ماه اول (افزایش حقوق نسبت به ماه قبل) از بهبودی و رتبه بندی حقوق کسر می شود و طبیعتا ماه کمک هزینه ماه اول در زمان واریز معوقات 1400 است دیگر کسر نمی شود.

ستاری فرد درباره ادامه برنامه این معاونت گفت: برای بازماندگان یعنی. 20 درصد باقیمانده مشمولان رتبه بندی اعم از انتقالی در سازمان و مستمری بگیران و 10 درصد باقیمانده بازپرداخت حقوق، همزمان با حقوق آذر به همراه معوقات صادر و اجرا می شود. همچنین تلاش می کنیم با هماهنگی برنامه و سازمان بودجه معوقات 1400 را پرداخت کنیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: با توجه به اینکه در چند ماه گذشته تقریباً 50 درصد معادل ریالی رتبه آموزشی معلم در مدت 9 ماه (6 ماه 1400 و 3 ماه سال 1401) در فیش حقوقی واریز شده است. از این کسر به آن بازده جبرانی می گویند.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی از همکاران فرهنگی نگران عدم صدور رای یا کسورات قانونی هستند، افزود: جای نگرانی نیست، قطعاً همه ذی نفعان در آینده مشمول خواهند شد. پرداخت. البته علاوه بر پرداخت معوقات، طبیعتاً کسوراتی برای معوقات خواهیم داشت که شامل تأمین ماه اول، بازده جبرانی (مبلغ 3 ماه فروردین، اردیبهشت و خرداد 1401 که قبلاً در حساب همکاران و از آنجایی که ارزیابی در یک ماه دو بار اعمال می شود) (در غیر این صورت این عبارت در فیش صادره درج می شود) سهم مالیات، بیمه و صندوق بازنشستگی است.

به گفته وی، به عبارت ساده، درآمد خالص همکاران در این ماه شامل مابه التفاوت حقوق آبان ماه و مجموع مزایای عنوان تحصیلی معوقه یک معلم در 8 ماهه اول سال 1401 و همچنین 2 ماه مهر و آبان است. بازیابی حقوق با اعتبار 3 ماهه، تامین ماه اول و سایر کسورات. قانونی است .دستمزد مهر و آبان واریز شده نزد علی الحساب به مدت 3 ماه و کمک هزینه ماه اول و سایر کسورات قانونی. شاغلین صندوق بازنشستگی کشوری که 30 سال سابقه خدمت یا بیشتر داشته باشند، در ماه اول از کسر معاف هستند. اما چنانچه تعاونی نسبت به صدور رای یا مفاد مندرج در منشور حقوقی اعتراض داشته باشد باید به واحدهای اداری و مالی منطقه منتقل شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ستاری فرد با تشکر از همراهی و همکاری شبانه روزی همکاران خود در ستاد، استان ها و مناطق، افزود: برخی از مناطق و استان ها عملکرد بسیار خوبی در این زمینه داشته اند. صدور احکام؛ اما متأسفانه برخی از آنها آنطور که انتظار داشتیم از فرصت آبان ماه استفاده نکردند. بنابراین در 2 هفته آینده باید تلاش مضاعف خود را برای احراز کامل مزایای رتبه بندی انجام دهیم و به موازات آن ارزیابی و تعیین امتیاز رتبه برای افراد پیگیری می شود و مسئولیت صدور تصمیمات رتبه بندی نیز مورد تاکید قرار گرفته است. روشن شد.موضوع، شتاب و دقت در کار و حسن. این وظیفه بر عهده مدیران منطقه و مدیران کل استان ها است، وزارتخانه باید نقش نظارتی و تسهیل گری خود را در این زمینه به خوبی ایفا کند تا انشالله هم رضایت شغلی معلمان محقق شود و هم کیفیت آموزش و پرورش محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید