چهارمین پرتاب موشک بالستیک از کره شمالی در یک هفته


ساعت: 04:18
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900281

کره شمالی برای چهارمین بار در یک هفته گذشته یک موشک بالستیک پرتاب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد شنبه اعلام کرد که کره شمالی موشک های بالستیک ناشناس را به سمت سواحل شرقی دریای ژاپن شلیک کرده است. این چهارمین پرتاب موشک بالستیک پیونگ یانگ در هفته گذشته است و همزمان با افزایش تنش ها در شبه جزیره کره صورت می گیرد.

پرتاب موشک پس از آن انجام شد که ایالات متحده و کره جنوبی بزرگترین رزمایش نظامی مشترک در پنج سال اخیر را به نام سپر آزادی برگزار کردند. کره شمالی نیز صبح روز شنبه در پی سفر هفته جاری کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا به کره جنوبی، یک موشک بالستیک شلیک کرد.

گارد ساحلی ژاپن پرتاب حداقل دو موشک بالستیک از پیونگ یانگ را تایید کرد و به نقل از یک منبع دولتی گفت که دومین موشک بالستیک کره شمالی خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن فرود آمد.

کره شمالی قبل و بعد از سفر معاون اول رئیس جمهور به کره جنوبی موشک شلیک کرده است.

این کشور همچنین در سال جاری سرعت آزمایش های تسلیحاتی خود را به طرز بی سابقه ای افزایش داده است. علاوه بر این، پیونگ یانگ اخیرا برای اولین بار از سال 2017 یک آزمایش موشک بالستیک قاره پیما انجام داد که باعث نگرانی گسترده در غرب شد.

آزمایش های هسته ای و پرتاب موشک های بالستیک کره شمالی مدت هاست که توسط شورای امنیت سازمان ملل ممنوع شده است و این شورا بارها تحریم هایی را علیه کره شمالی اعمال کرده است.

با این حال، ارتش کره جنوبی در گزارش خود درباره پرتاب اخیر موشک بالستیک کره شمالی جزئیاتی در مورد برد، ارتفاع و سرعت این موشک ها ارائه نکرد.

دیدگاهتان را بنویسید