چه کسی بر صندلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تکیه زده است؟


ساعت: 14:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۹
کد خبر: 1902448

بر اساس قانون، دولت باید در اسرع وقت گزینه پیشنهادی بعدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به شورای اسلامی ارائه کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با استعفای خجت الله عبدالمالکی، دولت محمدهادی زاهدی وفا به عنوان موقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی و پس از تکمیل نظارت سه ماهه از سوی دولت منصوب شد وزیر پیشنهادی وی به مجلس تقدیم کرد که هفته گذشته جلسه بررسی صلاحیت وی تشکیل شد و موافقان و مخالفان زاهدی وفا نظرات خود را اعلام کردند اما در نهایت نتوانست از مجلس برای تصرف این وزارتخانه رای اعتماد بگیرد. بنابراین طبق قانون، دولت باید در اسرع وقت گزینه پیشنهادی بعدی برای وزارت کار را به مجلس ارائه کند.

روایت یک نماینده مجلس از 4 گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت کار

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در شورای اسلامی در گفت وگویی درباره فرصت های جدید تصدی گری در وزارت کار گفت: احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم و عضو هیئت رئیسه مجلس، مهرداد بذرپاش. رئیس اتاق محاسبات اسدالله عباسی استاندار گیلان و محمد عباسی معاون اجتماعی وزارت کشور 4 گزینه جدید وجود دارد که یکی از این افراد باید به مجلس معرفی شود تا نمایندگان برنامه و سوابق وزیر پیشنهادی قابل بررسی است.

هنوز گزینه ای وارد نشده است

در همین رابطه کیجومارت سرمدی، عضو کمیته اجتماعی شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی دانا با بیان اینکه تاکنون گزینه ای معرفی نشده است، اظهار داشت: اگر گزینه ای معرفی شده است، هنوز گزینه ای معرفی نشده است. به شورای حاکمیتی اعلام شد.»

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید گزینه پیشنهادی خود را ارائه کند تا روی این گزینه کار شود، تصریح کرد: هرکس بنا به نظر خود گمانه زنی می کند. اینکه احمد امیرآبادی فراهانی، مهرداد بذرپاش، حسینی و حاج بابایی مطرح هستند، فقط حدس و گمان است، من هیچ کدام را تایید نمی کنم، البته نه اینکه از نظر صلاحیت تایید نمی کنم، تایید نمی کنم. از نظر اینکه آیا آنها گزینه های پیشنهادی هستند یا خیر

نماینده مردم اسدآباد در شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه سه ماهه اول به پایان رسیده و این وزارتخانه جایگاه خاص خود را دارد، رئیس جمهور موظف است وزیر پیشنهادی خود را سریعا در کمترین زمان ممکن معرفی کند.

به گزارش دانا؛ بعد از اینکه محمدهادی زاهدی وفا نتوانست از نمایندگان مجلس رای اعتماد بگیرد، باید دید صندلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به چه کسی می رسد؟ درباره گزینه های جدید این وزارتخانه هم صحبت می شود اما تا زمان اعلام رسمی نام این گزینه ها، گمانه زنی ها ادامه دارد. با توجه به اینکه این روزها وزارت رفاه با مسائل زیادی دست به گریبان است، امیدواریم هر چه زودتر گزینه های بعدی مشخص شود و بررسی هایی در این زمینه انجام شود.


بیشتر بخوانید:

«زاهدی وفا» نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد

دیدگاهتان را بنویسید