چه کسی هنوز گزینه تیم ملی است؟ خبر عجیب برای کارلوس

چه کسی هنوز گزینه تیم ملی است؟  خبر عجیب برای کارلوس

موضوع این سرمربی پرتغالی و احتمال حضورش در تیم ملی فوتبال قطر بحث جدی در ایران است. چرا که با وجود نتایج ضعیف ایران در جام جهانی، همچنان از سوی برخی اعضای فدراسیون فوتبال ایران گزینه مطلوبی محسوب می شود.

خبر توافق کی روش با قطر منتشر شد اما هیچ منبع رسمی آن را تایید نکرد اما روزنامه ها و منابع قدرتمند آن کشور این خبر را منتشر کردند و بر صحت آن پافشاری کردند. روزنامه هایی مانند الرایه، الشرق، الوطن و همچنین خبرگزاری الکاس که یک شبکه تلویزیونی و وب سایت بزرگ در قطر است، اغلب مسابقات فوتبال این کشور را تحلیل می کنند.

اما پس از انتشار خبر اولیه در توییتر الکاس، نظرات منفی زیادی روی این پست منتشر شد و گفته شد بلافاصله پس از پایان کار فلیکس سانچز، سرمربی تیم ملی قطر معرفی خواهد شد، اما این اتفاق به تعویق افتاد و خبری از معرفی کارلوس کی روش به عنوان سرمربی نیست.

اما چه کسی می داند که کی روش سرمربی تیم ملی قطر شده یا این گمانه زنی رسانه ای یا یک ترفند بازاریابی برای تحت تاثیر قرار دادن ایران است که به گفته دستیار کی روش باید از ژانویه مذاکرات با این سرمربی را آغاز می کرد.

خبر موثقی در این زمینه وجود ندارد و کارلوس کی روش طبق معمول در تعطیلات سال نو موبایل خود را خاموش کرد و سوالات و ایمیل ها را بی پاسخ گذاشت. اما شواهد حاکی از آن است که مذاکرات او با قطر کاملاً جدی پیش رفته است. نزدیکان کی روش می گویند سرمربی سابق تیم ملی ایران به هیچ کشوری نمی رود مگر اینکه حضورش در آن کشور قطعی شود و با حضور کی روش در قطر تا پنجشنبه هفته گذشته و وقفه طولانی از جام جهانی تا پنجشنبه در قطر. دوحه بعید است که این حضور طولانی مدت بدون هدف باشد.

به گفته مدیر فنی کمپ اسپایر، قطر در حال حاضر پرتغالی است و بدیهی است سیستم فوتبال این کشور که مدت ها در دست اسپانیایی ها بود، تمایل به انتخاب مربیان پرتغالی خواهد داشت. در حالی که کی روش سابقه حضور در جام ملت های متوالی با ایران را دارد و در مصر نیز سرمربی بوده و همچنین سرمربی تیم ملی فوتبال امارات بوده است. این همان تجربه ای است که قطر ممکن است هنگام استخدام کی روش در ذهن داشته باشد. اما نارضایتی اهالی فوتبال از این انتخاب نیز نکته ای است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد و شاید همین موضوع در انتخاب نهایی تاثیرگذار بوده است.

تنها نامی که در کنار کی روش برای هدایت قطر ذکر شده، روبرتو مارتینز اسپانیایی است که جام جهانی خوبی با بلژیک نداشت. مارتینس که اخیرا در جام جهانی قطر صحبت هایی در مورد آمادگی جسمانی خود انجام داده بود، چهره قابل قبولی در این کشور بود، اما نتایج منفی شیاطین سرخ در رقابت های 2022 خط منفی روی کارنامه او گذاشت.

با این حال، مارتینز همچنان مربی قابل توجهی در عرصه داخلی است و کشورهایی که فرصت به کارگیری او را دارند، برای جذب او بی علاقه نخواهند بود که قطر یکی از آنهاست. کشوری که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی وارد جام ملت ها می شود و قصد دارد در شرایط خانگی برای دومین بار قهرمان شود.

پس از ناامیدی فوتبال ملی پس از جام جهانی 2022 تحت هدایت فلیکس سانچز، آنها به سرعت به دنبال یک فلسفه جدید و یک تیم قوی برای حضور در این رقابت ها هستند و شاید از جهاتی این بهترین مقصد برای کی روش باشد، کشوری که توانایی دارد. از تیم های ملی. خود را برای مدت طولانی در اختیار این سرمربی قرار دهید تا بتواند با روش های اردویی تیمی را که دوست دارد شکل دهد. ضمن اینکه با توجه به امکانات و شرایط مالی همه چیز مطابق میل مربیانی مانند او خواهد بود که همیشه به این مشکلات در ایران افتخار کرده اند.

با این حال تا زمانی که مهدی تاج با شیخ حمد، رئیس فدراسیون فوتبال قطر صحبت کرد و از او درباره امنیت حضور این مربی در این کشور پرسید، کی روش همچنان گزینه ای برای تیم ملی فوتبال ایران محسوب می شود. هرچند در هیات مدیره به جز دو نفر همه مخالف بازگشت این سرمربی در راس فوتبال بومی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید