چوب فروشان منتظر واکنش نمایندگان ملت باشند/اجازه تخریب محیط زیست را نداریم


ساعت: 19:09
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915932

محمدعلی محسنی گفت: قاچاق چوب به هر شکلی از کامیون گرفته تا وانت کوچک، خیانت به نسل های آینده است و باید برخورد قانونی شود تا شاهد افزایش تخلفات در این راستا نباشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ درباره قاچاق چوب از جنگل های شمال به ویژه جنگل های هیرکانی اظهار کرد: بیشتر مناطق کوهستانی از نظر تامین سوخت مجهز هستند اما با همه این تفاسیر مناطق کوهستانی و صعب العبور وجود دارد. محرومان از گاز و ساکنان آنها مجبور به استفاده از چوب برای گرمایش هستند و نمی توان این گروه را قاچاقچی چوب نامید.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در شورای اسلامی افزود: یکی از پروژه های موفق عمرانی انتقال گاز به مناطق و روستاهای شمالی، پروژه 9 هزار متری در شرق نوشهر و 500 میلیارد است. پروژه تومان در بخش غربی چالوس به اتمام رسیده است.

وی در ادامه تاکید کرد: هرگونه تداخل با طبیعت از قاچاق چوب گرفته تا برداشت بی رویه از منابع آبی در حجم کم یا زیاد عواقب پرهزینه ای در پی خواهد داشت. ما مجاز به بهره برداری بیش از حد از منابعی که متعلق به همه نسل ها هستند، به هر دلیلی نیستیم. منابع طبیعی جزو خط قرمز ملت است، گاهی مردم اجازه دارند از منابع طبیعی برای حفظ محیط زیست استفاده کنند اما اجازه تخریب محیط زیست را ندارند.

نایب رئیس فراکسیون گردشگری در شورای اسلامی ادامه داد: با سوء استفاده از منابع طبیعی به ویژه الوار جنگلی بی شک واکنش نمایندگان خواهد بود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین تاکید کرد: از سیستم قضایی تا ایجاد سازمان های مختلف حفاظت از محیط زیست، روش ها و راهکارهای خوبی برای حفاظت از محیط زیست وجود دارد، اما نکته اصلی این است که مردم نسبت به طبیعت و حفاظت از محیط زیست آگاه باشند. افزایش منابع طبیعی و کمک گرفتن از مردم برای حفاظت و حفظ محیط زیست.

محسنی بندپی در پایان خاطرنشان کرد: قاچاق چوب به هر شکلی از کامیون گرفته تا کامیونت به مقدار کم، خیانت به نسل آینده است و باید با متخلفان برخورد قانونی و در این راستا برخورد فرهنگی صورت گیرد. مردم نیز باید محافظت شوند. از محیط زیست کار کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید