چگونه برای داوطلبان کنکور سراسری انتخاب رشته کنیم؟


ساعت: 17:39
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888300

مهلت انتخاب داوطلبان تایید صلاحیت شده کنکور سراسری 1401 از 26 مرداد ماه آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا کریمیان مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: نتایج اولیه داوطلبان آزمون سراسری 1401 آموزش و پرورش کشور منتشر شد. سایت سازمان سنجش و داوطلبانی که مجاز به انتخاب ناحیه هستند می توانند برای گزینش منطقه اقدام کنند، مهلت انتخاب ناحیه تا 31 مرداد ادامه دارد.

وی افزود: ویژه نامه انتخاب رشته «پیک سنسینگ» و سامانه انتخاب رشته مجازی نیز در سایت سازمان نظارت فعال شده است.

* نحوه استفاده از سامانه انتخاب رشته مجازی

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره استفاده از سامانه انتخاب رشته مجازی گفت: داوطلبان می توانند با پرداخت 19 هزار و 600 تومان برای هر یک از گروه های آزمایشی که مجاز به انتخاب رشته هستند، رشته دانشگاهی خود را بر اساس علاقه خود انتخاب کنند. تخصص، فرصت ها و شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خود را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: با استفاده از سامانه انتخاب رشته مجازی، اطلاعات متقاضیان امسال، رشته محل های سال های گذشته با توجه به شرایط و رشته هایی که متقاضی در صورت انتخاب رشته، شانس پذیرش را داشته است، اعلام می شود. زمینه سال گذشته

کریمیان تصریح کرد: البته سامانه انتخاب رشته مجازی تنها به عنوان مشاور و راهنما عمل می کند و رشته هایی را که متقاضی شانس قبولی بیشتری در آنها دارد را اعلام می کند.

به گفته مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، این سامانه حداکثر 300 کد رشته محل را بر اساس وضعیت تحصیلی متقاضی اعلام می کند.

* نحوه انتخاب رشته

وی گفت: داوطلبان مجاز با توجه به ضوابط مندرج در راهنمای انتخاب رشته، کد رشته های مورد نظر خود را به ترتیب اولویت در فرم انتخاب رشته آنلاین وارد کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه پس از تایید نهایی کدهای انتخابی، شماره 15 رقمی به داوطلبان ارائه می شود، گفت: داوطلبان این فیش را نزد خود نگه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید