چگونه برخی به جای شرمساری ادعا می کنند؟ / نصف قهرمانی پرسپولیس را داشتی، روی تو حساس بودند


زمان: 5:50 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840421

می خواهند همه چیز پرسپولیس و یک مرد را خراب کنند

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس به اتفاقات ورزشگاه یادگار امام تبریز برای پرسپولیس و برخی اظهارنظرها واکنش نشان داد و گفت: نیمی از پرسپولیس قهرمانی داشتند، روی شما حساس بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، افشین پیروانی مدیر تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با اتفاقاتی که در بازی روز پنجشنبه از سوی هواداران تیم میزبان رخ داد، گفت: مردم عذرخواهی نکردند، من عذرخواهی می کنم. بینندگان و هواداران تلویزیون این مشکلات به وجود آمد و شرایط و امنیت برای ادامه مسابقه فراهم نشد. این چیزها همیشه ناراحت کننده است زیرا ما باید از فوتبال لذت ببریم.

وی ادامه داد: پرسپولیس همه جا هوادار دارد. چند روز پیش قصد داشتیم در شهر بی طرف از تبریز میزبانی کنیم، زیرا در تبریز و آذربایجان طرفداران زیادی داریم. انتخاب ما نشان دهنده احساس ما نسبت به تبریز و مردم آن است. امیدواریم این آخرین باری باشد که چنین صحنه هایی دیده می شود.

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با توجه به اظهارنظرهای عجیب، غیرحرفه ای و کذب برخی از مسئولان شهرستانی و استانی، به نظر می رسد باید نکاتی را در خصوص تذکرات و تمرینات مطرح کنیم. قبل از شروع مسابقه جلسه هماهنگی لیدرها برگزار می شود و تمامی مسائل مربوط به مسابقات حل و فصل و پروتکل تصویب می شود. جلسه قبل از این مسابقه با حضور نمایندگان تمامی نهادهای درگیر در این مسابقه به استثنای این زمان با هدایت داور برگزار شد. آیا مصوبات این دیدار، دستورالعمل ستاد کرونا و قوانین سازمان لیگ در این دیدار اعمال شد؟

وی گفت: در دوره تاج می گفتند در هر مسابقه ورزشگاه 6 نفر میزبان و 4 نفر میهمان می توانند حضور داشته باشند. پس از کاهش واکسیناسیون و تاج، ستاد کرونا اعلام کرد که ورزشگاه ها با ظرفیت 30 درصد به روی تماشاگران باز خواهند شد. به خاطر داشته باشید که 30٪. ورزشگاه یادگار امام 66 هزار نفری است و به این ترتیب تنها باید 19 هزار و 800 بلیت فروخته می شد و همین تعداد نیز باید در ورزشگاه حضور داشتند. آیا این کار به درستی انجام شد؟ آیا قانون، تصمیم ستاد تاج، جلسه هماهنگی و تشکیلات لیگ فوتبال محقق شد؟

یکی از دنبال کنندگان تصریح کرد: البته مشکل ما این نیست. ما به عنوان پرطرفدارترین تیم ایران که در سرتاسر ایران طرفدار داریم، مشتاق حضور پرتعداد تماشاگران در ورزشگاه هستیم. فوتبال برای تماشاگر زنده است اما بحث ما این است که قانون اجرا نمی شود. ثانیاً، حالا که این تماشاگران آمده، چرا تا قبل از شروع مسابقه، مدیریت و مراقبت درستی از آن انجام نشد؟ با این اوصاف چرا بعد از اجرا نشدن قانون می آیند اظهار نظر می کنند و این و آن را مقصر می دانند؟

یکی از پیروان گفت: واقعا چه اتفاقی می افتد این است که همین چند روز پیش در حساس ترین هفته لیگ نتوانستیم در سیرجان تماشاگر داشته باشیم اما تماشاگر برای این دیدار ظرفیت ندارد؟ این را سازمان لیگ باید توضیح دهد. سازمان لیگ موظف است شرایط مساوی را برای همه تیم ها تضمین کند. او به عنوان برگزارکننده این مسئولیت را بر عهده گرفته است.
وی گفت: ما همچنین می خواهیم ببینیم که چه تیمی مسئول تامین امنیت بازیکنان و همه افراد حاضر در ورزشگاه است. تراکتورسازی هایی که کنار بازیکنان ما ایستاده بودند هم امنیت نداشتند. همین الان که صحبت می کنم خیلی ناراحت هستم و تمرین دیروز تیم ما تحت تاثیر اتفاقاتی بود که رخ داد. بازیکنان گفتند اگر یکی از این سنگ ها سر کسی را بشکند و چشمش را کور کند تکلیف چیست؟ این فقط بازیکنان ما نبودند که بیشتر در معرض خطر بودند. تماشاگران، برگزارکنندگان مسابقه، داوران، عکاسان، پلیس و حتی خود تماشاگران در خطر بودند. آنها حتی به مربی و کاپیتان خودشان هم رحم نکردند که در کنار مربی ما ایستادند تا سنگسار نشوند، اما البته جا دارد از ساغلام و مهدی کیانی سرمربی و کاپیتان تراکتورسازی به خاطر رفتار مهربانشان تشکر کنم. .

وی افزود: متأسفانه این روزها اظهارنظرهای عجیبی از سوی برخی مسئولان شهری در آنجا می شنویم که نشان می دهند نه تنها از مسائل فوتبال، بلکه از حوزه ای که در آن مسئولیت دارند نیز اطلاعی ندارند. آنها همچنین این بازی را به عنوان یک انجمن برای نظرات خود پیدا کرده اند، در حالی که سواد لازم را برای موضوعی که در مورد آن صحبت می کنند و کاری که انجام می دهند ندارند. قبل از اظهار نظر ابتدا با توجه به مسئولیتی که دارند یک بار به این ورزشگاه رفته و مسئولیت خود را برای رفع مشکل انجام دهید. آنها کار خود را رها کردند و سپس در مورد پرسپولیس اظهار نظر کردند.

یکی از پیروان گفت: باید به مسئولی بگویم که اگر فرزندت در ورزشگاه بود و خدای ناکرده یکی از این سنگ ها به او اصابت کرد باز هم اینطور صحبت می کنی و در انجام وظایفت کوتاهی می کنی؟ چطور با این همه کم کاری و کوتاهی و عدم انجام تعهدات و اتفاقاتی که همه دیده اند، ادعای عدالت می کنند و پرسپولیس را محکوم می کنند؟ واقعا چطور میتونی اینطوری حرف بزنی؟ چه نوع میزبانی انجام شد؟ همانطور که برخی افراد به جای خجالت ادعا می کنند. ساده ترین سوال این بود که بیش از 19800 نفر وارد ورزشگاه نشوند. حالا که هستند. امنیت آنها و دیگران را به حداقل برسانید. چرا امنیت و شرایط مسابقه فراهم نشد. اونا اومدن وسط بازی و به ما میگن آلیشیا به کرنرهایت تکیه نکن!! گفتم: بین نیمه های ما بیایید، تاکتیکی به تیم ما بدهید و تعویض را بگویید. در بین دو نیمه حتی نتوانستند شرایطی را فراهم کنند که مربی ما به رختکن بیاید. پس از پایان مسابقه، آنها با اسکورت و کلاه نظامی نتوانستند او را در تیم بپیوندند. در این شرایط الان عده ای می آیند و به همین راحتی دروغ می گویند.

یکی از دنبال کنندگان ادامه داد: هرکسی که می خواهد نظر بدهد باید جایگاه و مسئولیت خود را ببیند. می خواهند همه چیز پرسپولیس و یک مرد را خراب کنند. پرسپولیس چگونه می توانست مقصر باشد وقتی بی ادبی های قبل از شروع مسابقه و سنگ پرانی ها از همان لحظه گرم شدن شروع شد؟ یک یا دو بار در یک بازی و دو بازی و در یک بازی اتفاق افتاده است؟

بعضی ها می گویند چرا فقط با پرسپولیس این اتفاق می افتد و بعد به نتیجه می رسند. خب یکی از دلایلش قهرمانی های زیاد ماست. شما نصف این جوایز را می پوشید، ببینید چقدر به شما حساس هستند. از طرفی در تبریز و آذربایجان هواداران زیادی داریم که البته اکثر آنها برای آمدن به ورزشگاه احساس امنیت نمی کنند. به نظر می رسد که ما در آنجا هم طرفداران زیادی داریم.

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس گفت: سوال دیگر این است که کی گفته این مشکلات فقط در بازی با پرسپولیس اتفاق می افتد؟ او در بازی های دیگر حضور داشت. متأسفانه برخی از افراد دیگران را به خاطر عملکرد ضعیف خود سرزنش می کنند. ما واقعا امیدواریم که عقلانیت و منطق در رفتار و گفتار جای خود را پیدا کند. همچنین گفته شد داور و ناظر مسابقه آماده شروع بازی بودند اما پرسپولیس قبول نکرد. یعنی اشراف چه می کند و چه می گوید ندارد.

پیروانی افزود: قانون می گوید اگر داور شرایط را برای ادامه مسابقه ببیند وارد زمین می شود. اصلا این اتفاق نیفتاد. پس این حرف اصلا قابل قبول نیست اما اگر غیر از این بود باید به شجاعت داور و ناظر می گفتیم که در این شرایط در زمین حضور دارند و البته مسئولیت اتفاقی که بر دوش بازیکنان هر دو افتاده است. تیم ها، سازمان دهندگان دیگر، عکاسان و خود بینندگان مسئولیت پذیر باشید و مسئولیت پذیر باشید.

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس افزود: درخواست من این است که پیش بینی ها و اظهارات کذب ادامه پیدا نکند وگرنه اگر لازم باشد صحبت های دیگری مطرح می شود که می خواهیم مطرح کنیم و این به صلاح آنها نیست. به هر حال در این بازی اتفاقات زیادی افتاده و شعارها و حرف های زیادی گفته شده که قصد ورود نداریم.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید