چگونه به کودک گوش ندهیم، رفتار کنیم؟ / برنامه را به یک سرگرمی تبدیل کنید


ساعت: 12:12
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839502

جاسمن جلالی جلالی گفت: برخورد با کودکانی که به حرف ها گوش نمی دهند بسیار سخت است، اما با استفاده از این تکنیک های کاربردی می توان فرزندی داشت که حرف ها را می شنود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یاسمن جلالی، مشاور خانواده به تیتریک گفت: هیچ کودکی با تحصیلات و نحوه کار و رفتار به دنیا نمی آید، بنابراین والدین باید تمرین، رفتار و آموزش این تکنیک ها را به فرزندان خود بیاموزند.

وی ادامه داد: هر کودکی این قدرت را دارد که خودش انتخاب کند و نوع واکنش او به شرایط تا حد زیادی به آنچه در خانه در زندگی اش می بیند بستگی دارد.

جلالی در پاسخ به سوال خبرنگاران چگونه به حرف کودکان گوش ندهیم، گفت: برخی از رفتارهای این نوع از کودکان بازتاب اعمال ما در زندگی است.

این مشاور تصریح کرد: کودک باید حواسش به رفتار والدین باشد، در هر شرایطی محبت و محبت اعضای خانواده وجود دارد و در ازای رفتار او با خانه روبرو نمی شود.

وی ادامه داد: در برخی مواقع کودکان برای جلب توجه دست به این رفتار می زنند زیرا به آغوش گرم والدین خود نیاز دارند و رابطه آنها با محبت بسیار کوتاه است.

جلالی افزود: والدین باید با ذکر این ویژگی بر رفتار مثبت این کودکان تاکید کنند و درخواست آنها را از فرزندشان مطالبه کنند.

وی گفت: خشم و عصبانیت والدین در برخورد با این کودکان ویرانگر است. والدین باید خود را کنترل کنند و با صبر و حوصله و گاه رها شدن بر این ویژگی فرزندشان غلبه کنند.»

وی گفت: به هیچ وجه به رفتار بد کودکان نخندید، زیرا با این لبخند مهر تایید رفتار او می شوید.

این را این کارشناس بیان کرد وی گفت: وقتی والدین درخواست خود را از طریق بازی و غیرمستقیم از کودک بیان می کنند دیگر با طغیان کودکان مواجه نمی شوند و کودک به سرعت می پذیرد.

جلالی افزود: جدایی، طلاق عاطفی، توجه ویژه به یکی از فرزندان مهم ترین دلیل سرکشی فرزندان در خانواده است که با اصلاح الگوی رفتاری والدین نیز درمان می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مراحل نافرمانی تا حدودی ضروری است زیرا در این مراحل کودکان شخصیت و هویت خود را شکوفا می کنند، بنابراین والدین باید چالش فرزندان خود را بپذیرند و درک کنند.



انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید