کاربران از قطع شدن اینترنت برای امتحان بسیار عصبانی هستند

کاربران از قطع شدن اینترنت برای امتحان بسیار عصبانی هستند

حتی برای افرادی که در مناطق نظامی زندگی می کنند و افرادی که کیلومترها با محل برگزاری کنکور فاصله دارند پیام خبری ارسال شده است. به اطلاع می رساند جهت جلوگیری از سوء استفاده و کلاهبرداری عده ای سودجو و فرصت طلب و با اطلاع شورای امنیت کشور، صبح روز پنجشنبه و جمعه اینترنت حوزه امتحانی سراسری حوزه محل سکونت شما قطع خواهد شد. این هفته…»؛ این بخشی از متن پیامک سازمان سنجش آموزش کشور است که به صراحت دلیل ارسال آن برای افراد مختلف نزدیک بودن به حوزه امتحانی است.

سوال بحث برانگیز است، اما واقعیت این است که این پیامک با استاندارد نامشخصی ارسال شده و مثلاً چند نفر در دفتری چند متری آن را دریافت کرده اند، اما در چند متری برای افراد دیگر ارسال نشده است. اما ماجرا به این سوال ابتدایی ختم نمی شود و منتقدان این قطع شدن اینترنت را نشانه کم توجهی به حقوق شهروندی ایرانیان و همچنین علاقه برخی مسئولان به توقف اینترنت با بهانه های مختلف می دانند.

کاربران از قطع شدن اینترنت برای امتحان بسیار عصبانی هستند

امروز در جریان برگزاری آزمون، اینترنت همراه و برخی اپراتورها به طور گسترده با قطع و یا قطعی مواجه شد و مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرد.

واکنش برخی از کاربران در این رابطه را بخوانید:

* رضا در این رابطه نوشت: در یک منطقه 40 نفر می خواهند کنکور بدهند، اینترنت 40 هزار نفر قطع می شود! بالاخره می گویند سوالات در فضای مجازی درز کرده است!

* کاربری به نام مهسا نیز نوشت: ما الان فقط به دلیل نداشتن اینترنت متوجه این موضوع شدیم، اما احتمالا هزاران مدل حاکمیتی مشابه وجود دارد که ما از آنها اطلاعی نداریم.

* مهدی با هولناکی توییت کرد: خب با وجود اینکه اینترنت قطع است، باز هم سوالات امتحانی لو می رود.

* منیر فعال در توییتر نیز گلایه کرد: مسئولان فهیم وزارت علوم و سازمان سنجش لطفا از نوبت بعد برق سراسری را قطع کنند!

* نادر یکی دیگر از کاربران فضای مجازی می گوید: یک ربع در خیابان سرد می لرزیدم تا بتوانم عکس بگیرم اما اینترنت قطع شد و همسرم هم نتوانست برای من ماشین بگیرد. بالاخره با یک کیف به خانه آمدم. من با وای فای آنلاین شدم و میبینم که سوالات امتحانی هم تمام شده. اگر فرصت برگزاری امتحان ندارید، لااقل تور را نبرید، می خوریم!

* رامین هم اینگونه اعتراض کرد: از آنجایی که یکی همیشه در حال تست است، همه جا سایت تست محسوب می شود و اینترنت در محل تست قطع است.

* کاربری به نام رویا نیز با انتقاد شدید نوشت: ما 4 ساعت اینترنت نداشتیم، میری جلسه کیک بخوری و بخوابی؟ آیا ما خنده دار هستیم؟

* امیر هم اینطور نوشت: تا زمانی که رتبه شما مربوط به شما باشد اینترنت ما به خاطر کنکور شما قطع نمی شود. حالا همه ما باید بدانیم، همه!

* مریم با کنایه به راه حل کارکنان می گوید: ممنون از راه حل خلاقانه! هنگام قطع ارتباط با اینترنت برای جلوگیری از کلاهبرداری، لطفاً برای جلوگیری از طلاق، ازدواج را ممنوع کنید.

* محمود یکی دیگر از کاربران فضای مجازی نوشت: بچه به مدرسه رفت و کلاس داشت و الان زنگ زد چون اینترنت موبایل قطع است تا از خانه از او فیلم بگیریم. من هم نمی توانم از آن عکس بگیرم. چرا؟ چون رانندگان اسنپ اینترنت برای قبولی سواری ندارند!

* حمید همچنین در توییتی نوشت: بعد از اینکه سوالات کنکور با وجود گرسنگی اینترنتی لو رفت، تازه فهمیدم چرا می گویند هنر با ایرانی هاست و بس.

دیدگاهتان را بنویسید