کارت زرد مجلس و لزوم تغییر تصمیمات دولت


ساعت: 13:24
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1878030

نمایندگان مجلس و مردم به شدت از وضعیت اقتصادی کنونی انتقاد دارند و از دولت سیزدهم می خواهند که کابینه را تغییر دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، دیروز روز طوفانی برای دولت سیزدهم بود. حجت الله عبدالملکی در حدود 300 روز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استعفا داد. این درخواست توسط رئیس جمهور سیزدهم تصویب شد و پس از آن هیئت دولت اولین کارت زرد خود را از مجلس انقلاب به دلیل عملکرد ضعیف سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در کنترل قیمت مواد اولیه و عدم حمایت از صنعت دریافت کرد. و او معدنچیان را گرفت.

بیستمین جلسه علنی سال 1401 مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه 24 خرداد به ریاست محمد باکر کلیباف و با حضور 221 نماینده برگزار شد. مهمترین بخش این جلسه، سوالات نمایندگان از وزیر صنعت، معدن و تجارت بود.

در ابتدا سیدرضا فاطمی امین به تشریح ضعف وزارت متبوع خود در کنترل قیمت کالاها پرداخت، سپس توضیحات وزیر به رای گذاشته شد اما نمایندگان با 91 رای مخالف، 141 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 246 نماینده حاضر در صحن رای دادند. توضیحات وزیر قانع نشد.

این روزها نمایندگان مجلس و مردم به شدت نسبت به وضعیت فعلی اقتصادی انتقاد دارند. اکثر کارشناسان معتقدند این انتقادات در حوزه کارگری، بورسی و طلا است و از دولت سیزدهم می خواهند در این قسمت از کابینه تغییراتی ایجاد کند و با تاکید بر هماهنگی هیئت دولت و کارت زرد مجلس، وزیر صمت بودیم. .

از ابتدای دولت سیزدهم، بسیاری از کارشناسان و حامیان و حتی کسانی که به دولت سیزدهم رای ندادند، یکپارچگی دولت را اتفاق مثبتی به ویژه در حوزه اقتصادی می دانستند، اما متاسفانه دولت توجه خاصی نمی کند. دولت قبلی موضع خود را حفظ کرد. این یکی از دلایل ناتوانی دولت در کنترل اوضاع اقتصادی کشور بود. در حال حاضر بسیاری از کارشناسان بر لزوم انسجام و هماهنگی بیشتر در حکمرانی برای غلبه بر شرایط سخت اقتصادی کنونی ناشی از تورم و تحریم های جهانی و همچنین عدم اصلاحات اقتصادی در دهه های اخیر تاکید می کنند.

اگرچه دولت در شرایط تحریم به سر می برد و نمی توان چندان به برجام خرسند بود، اما با مدیریت صحیح و انتخاب افراد موثر و دلسوز و سرلوحه قرار دادن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد. حل کرد.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید