کارت ملی هوشمند جایگاه خود را به دست نیاورد / لزوم ارائه کلیه خدمات کارت با کارت هوشمند ملی

ساعت: 13:40
تاریخ انتشار: 1400/10/30
کد خبر: 1802099

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارت ملی هوشمند جایگاه خود را در کشور کسب نکرده است، گفت: تمامی خدمات کارت در کشور باید از طریق کارت هوشمند ملی ارائه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدصالح جوکار سخنگوی سازمان ثبت احوال یزد و اشکذر صبح امروز در نشستی با مدیرعامل و جمعی از سردفتران استان یزد اظهار داشت: متأسفانه کارت ملی هوشمند نمی تواند به جایگاه واقعی که در سازمان ثبت احوال تعیین شده است دست یابد. کشور.”

وی افزود: این کارت باید کاربردهای مختلفی داشت، در صورتی که در حال حاضر اگر کارت را به دستگاه یا اداره ای ارائه کنیم درخواست کپی می کنند در حالی که این یک عیب و اشکال محسوب می شود و نباید اینطور باشد. “

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کد ملی نشانه هویت یک فرد است، تاکید کرد: اگر فردی به جایی رفت و کد ملی خود را ارائه کرد، باید همه مسائل مربوط به آن مشخص باشد.

جوکار افزود: به نظر می رسد پایگاه رجیستری هنوز به درستی ارتباط و ارتباط خود را با سایر دستگاه ها برقرار نکرده است و مشکل اصلی این است که هماهنگی لازم بین دستگاه های مختلف در عملکرد این پایگاه وجود ندارد.

نماینده مردم شریف منطقه یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا ثبتی است که می تواند زیرساخت های لازم را برای بانک اطلاعاتی خود و ظرفیت ها و توانمندی های لازم که باید در داخل نقشه باشد را فراهم کند. طراحی و زمینه استفاده در تمامی دستگاه ها

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر همه چندین کارت مانند کارت بانکی، کارت سوخت، شناسنامه و موارد مختلف دارند، گفت: اصلا نباید اینطور باشد و همه باید فقط یک کارت داشته باشند و بتوانند همین کار را انجام دهند. کارت ملی تمامی خدمات و مزایای لازم را دریافت خواهد کرد.

جوکار گفت: در کشورهای دیگر به این صورت است که هر فرد فقط یک کارت دارد و در زمانی که این کارت فعال است، می توان تمام استفاده های خاص را از بین برد.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: در این زمینه همه دستگاه ها و نهادها از جمله نهادهای اداری و بانک ها باید همکاری و همکاری داشته باشند.

نماینده مردم شریف شهرستان های یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: اطلاعات جمعیتی کشور باید در سازمان ثبت احوال متمرکز شود و این گونه نباشد که هر سازمانی آمار خاص خود را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی کشور در حوزه های مختلف بر اساس آمار جمعیتی است، گفت: این آمارها باید دقیق، شفاف و روشن باشد تا در حوزه های مختلف تحلیل درستی ارائه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید